۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85377448
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی اصفهان در باره وقوع تُندباد لحظه‌ای هشدار داد

اصفهان-ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان در باره وزش باد شدید و وقوع تُندباد لحظه‌ای در استان بویژه مناطق شمالی و غربی برای فردا(سه‌شنبه) هشدار داد.

محمدرضا رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه ناپایدار جوی از اواخر وقت امروز در بیشتر مناطق، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و احتمال تُندباد لحظه‌ای بویژه در نیمه غربی و شمال استان تا فردا پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان‌اینکه فعالیت این سامانه سبب بروز خطرهایی مانند کاهش میدان دید و وقوع گرد و خاک در مناطق مُستعد می‌شود، هشدار داد: احتمال وارد شدن آسیب به صنعت کشاورزی، سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده و اختلال در تردد خودروها در محورهای اصلی استان بویژه به سمت سمنان و مرکزی وجود دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: با گذر این موج ناپایدار، احتمال بارش خفیف و پراکنده برف در غرب استان دور از انتظار نیست و از روز چهارشنبه، جو پایدار در استان حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان ۲ تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: گرمترین نقطه استان خور و بیابانک با ۱۷ و سردترین بویین میاندشت با منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

این کارشناسی هواشناسی افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان نیز در ۲۴ ساعت آینده ۱۵ و منفی ۲ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی اصفهان درباره وزش باد و وقوع تُندباد لحظه‌ای در روز سه‌شنبه هشدار سطح زرد صادر و توصیه کرد که تدابیر پیشگیرانه بمنظور کاهش خسارت احتمالی ناشی از وزش باد شدید، اتخاذ و از توقف در زیر درختان و فعالیت در فضای باز و ارتفاعات پرهیز شود.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha