۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85352498
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیشترین بارندگی استان اصفهان در سمیرم ثبت شد

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: بیشترین بارندگی استان در ۲۴ ساعت گذشته در سمیرم با ۶.۲ میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

محمدرضا رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از سمیرم، اسلام‌آباد موگویی با ۲.۷ و فریدونشهر ۱.۱ میلی متر در مراحل بعدی بیشترین بارش‌های ثبت شده در استان است.

وی ادامه داد: بارش کمتر از یک میلی متر از پادنای عُلیا ۰.۹، زرین شهر ۰.۳، داران ۰.۲، چادگان ۰.۱، مبارکه ۰.۱ و نطنز ۰.۱ میلی متر گزارش شده است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان با بیان‌اینکه نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج مُتناوب تا روز دوشنبه هفته جاری از روی استان است، اظهار داشت: وضعیت جوی بیشتر مناطق استان در این مدت بصورت صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و در مناطق غرب و تا حدی جنوب بارش پراکنده برف و باران و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در برخی مناطق تُندباد لحظه‌ای و احتمال گرد و خاک بویژه برای فردا پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اواخر وقت امروز در نواحی غربی استان احتمال بارش پراکنده وجود دارد و آسمان بیشتر مناطق بصورت صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید خواهد بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات شبانه‌روز گذشته به ۱۷ و در سردترین ساعات به صفر درجه سانتی‌گراد رسید.

وی بیان کرد: بیشینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سانتیگراد افزایش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خُور و بیابانک با دمای ۲۲ و فرودگاه شهید بهشتی با دمای منفی ۶ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در شبانه‌روز گذشته بودند.

وی برای کلانشهر اصفهان در روز یکشنبه(فردا)، هوای صاف تا کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید در مناطق مُستعد تُندباد لحظه‌ای و گرد و خاک، در غرب و جنوب بارش پراکنده برف و برای روز دوشنبه، هوای کمی تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد به نسبت شدید در جنوب و غرب گاهی شدید پیش بینی کرد.

اداره کل هواشناسی اصفهان همچنین در باره فعالیت سامانه ناپایدار و بارش پراکنده برف، وزش باد شدید، وقوع طوفان لحظه‌ای، مناطق مُستعد با گرد و خاک و کاهش دید از امروز تا روز دوشنبه در استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

بر اساس این گزارش، بارش پراکنده برف برای فردا در فریدونشهر و بویین میاندشت و مناطق همجوار با استان لرستان و چهارمحال بختیاری پیش بینی شده است.

همچنین وزش باد شدید برای فردا در بیشتر مناطق استان بویژه نایین، ورزنه، شهرضا، دهاقان، سمیرم، زرین‌شهر، مُبارکه، فریدونشهر، خوانسار، مورچه‌خورت، میمه، گلپایگان، داران، بویین میاندشت، چادگان، اصفهان، شرق اصفهان، اردستان، نطنز، انارک، دولت‌آباد، دِهق، نجف‌آباد و کبوترآباد پیش بینی شده است و این وضعیت برای روز دوشنبه در سمیرم، شهرضا، دهاقان، زرین شهر، مبارکه، گلپایگان، خوانسار، چادگان و فریدونشهر ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش احتمال آسیب ر سیدن به صنعت کشاورزی، بنرها و سازه‌های شهری و روستایی، شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد و محورهای مواصلاتی استان بویژه در ساعات بعدازظهر و کاهش دید بواسطه ایجاد گرد و خاک وجود دارد و احتمال لغزندگی سطح جاده‌ها، کولاک برف، کاهش دید و اختلال در تردد در مناطق بارشی وجود دارد.

در این راستا به شهروندان توصیه شده است که احتیاط لازم را در سفرهای درون و برون شهری داشته باشند و از فعالیت‌ در فضای باز و ارتفاعات و توقف در زیر درختان خودداری کنند و کشاورزان نیز تمهیدات لازم را برای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و اقدامات پیشگیرانه در راستای کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید بعمل آورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha