۷۳ پروژه توزیع نیروی برق فارس آماده بهره برداری است

شیراز-ایرنا-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اعلام کرد: ۷۳ پروژه توزیع نیروی برق با اعتبار هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در این استان آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا کریمی‌فرد سه‌شنبه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا (ره) و تبریک فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه به منظور تقویت و رفع ضعف ولتاژ، به‌سازی شبکه‌های روستایی، توسعه شبکه شهری و روستایی جهت تأمین برق متقاضیان جدید، احداث شبکه فشار ضعیف و متوسط تنها بخشی از پروژه‌های افتتاحی شرکت توزیع نیروی برق فارس در سطح استان در ایام مبارک دهه فجر هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس ادامه داد:۷۳پروژه کلان در زمینه‌های توسعه شهری، توسعه روستایی، بهارستان و روستای بدون برق افتتاح می‌شود که بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش مهمی در پایداری شبکه، برق ‌رسانی و توسعه خدمات ‌رسانی بهتر به مشترکان استان دارد.

به گفته او، برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۰۹کیلومتر شبکه فشار متوسط،۷۷کیلومتر شبکه فشارضعیف و ۹۱دستگاه پُست هوایی با ظرفیت۱۲هزار و ۸۹۰کیلو ولت آمپر احداث و نصب شده است.

کریمی‌فرد اضافه کرد: اصلاح و توسعه هفت هزار متر شبکه روشنایی و نصب چهار هزار و ۹۰۲ دستگاه چراغ روشنایی با اعتباری معادل ۱۴۲میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه ‌های مورد بهره‌برداری در این ایام فرخنده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) در مناطق مختلف استان گفت: در سال‌ جاری تاکنون هشت هزار و ۵۶۰ دستگاه کنتور هوشمند فهام نصب و مورد بهره‌برداری قرار گرفته که تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۰ هزار دستگاه کنتور افزایش می‌یابد.

کریمی فرد درباره برق‌رسانی به ۲روستای فاقد برق در استان فارس با اعتباری بالغ بر۹۱میلیارد ریال هم گفت: این تعداد روستا با احداث بیش از ۱۷کیلومتر شبکه فشار متوسط و یک کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۲دستگاه پُست هوایی با ظرفیت ۱۰۰ کیلو ولت آمپر برق‌دار شده و ۲۷ خانوار روستایی از برق بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha