برترین های دومین دوره نشان هدهد سفید استان یزد معرفی و تجلیل شدند+فیلم

یزد-ایرنا- آیین اختتامیه دومین دو سالانه رویداد ملی هدهد سفید کتابخانه های عمومی کشور در استان یزد برگزار و ضمن معرفی نفرات برتر، نشان نقره‌ای هدهد سفید به برگزیدگان این دوره اهدا شد .

به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه و تجلیل از برترین های مرحله استانی دومین دوسالانه نشان هدهد سفید، دوشنبه شب در سالن جلسات کتابخانه مرکزی یزد برگزار و با انتخاب داوران از بین ۴۴ نفر راه یافته به مرحله استانی ۱۳ نفر به عنوان برگزیدگان انتخاب و تجلیل شدند.

در بخش کودک رویداد هدهد سفید شادی شاملو از کتابخانه مرکزی یزد، زهرا آخوندزاده از کتابخانه حاج علی اکبر کاظمینی یزد، نیایش اکرمی، فاطمه فلاح زاده ابرقویی و لاله امیدپناه از شهرستان ابرکوه، هانیه خراسانی گرده کوهی، فاطمه دهقان عصمت آبادی و محیا دهقانی از شهرستان مهریز ، پریسا زارع شاهی و زهرا برزگر بفرویی از شهرستان میبد به عنوان نفرات برتر معرفی و تجلیل شدند.

همچنین در بخش مربیان کتابخانه های عمومی استان نیز فاطمه اربابی فر از شهرستان خاتم، فرزانه فربد از شهرستان اردکان و هنگامه الوندی از کتابخانه مرکزی یزد نیز تجلیل شدند و از فاطمه زارع نقال و شاهنامه خوان و هلما حاجی حسینی برگزیده جشنواره بابا آذر در شهرستان یزد نیز قدردانی شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد در این مراسم گفت: رویداد فرهنگی دوسالانه هدهد سفید با هدف شناسایی ذائقه علاقه مندان به کتابخانه عمومی و نشان دادن توانمندی این نهاد در حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآوردندگان آثار ایرانی و فراهم سازی پاتوق فرهنگی برگزار می شود.

محمد محسن رفیعی افزود: در این دوره ۳۰ کتاب در سه موضوع داستان، شعر و آزاد مورد داوری قرار گرفت و ۲۸۵ نفر در مرحله مقدماتی استانی این جشنواره در یزد مشارکت کردند که از این نظر استان یزد رتبه پتجم کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: از بین شرکت کنندگان ۴۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند و ۱۳ نفر از آنان به عنوان برگزیده استانی انتخاب شدند که ۷ نفر در بخش کودک،۳ نفر در بخش نوجوان و ۳ نفر نیز در بخش کنابدار تجلیل شدند، مرحله کشوری رویداد هدهد سفید روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: در کتابخانه مرکزی یزد بزرگترین و زیباترین بخش کودک کتابخانه های نهادی ایجاد شده است و فعالیت های متنوعی در این بخش برای کودکان و نوجوانان انجام می شود و در آینده نزدیک کتابخانه هدهد سفید نیز در استان راه اندازی خواهد شد .

رفیعی اظهار داشت: در رویداد هدهد سفید از دورترین نقطه استان در شهرستان خاتم و ابرکوه تا مرکز استان حضور دارند و جای خوشحالی است که در این رویداد همه مناطق استان دیده شده و مشارکت دارند.

شادی شاملو با انتخاب هیئت داوران به عنوان برگزیده استان یزد معرفی و در مراسم اختتامیه کشوری و شرکت در رقابت مدال طلایی این رویداد جضور خواهد داشت.

یکصد و ۱۲ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در استان یزد فعال است و ۱۰۵ هزار و ۵۳۴ هزار نفر معادل ۸.۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که این استان از نظر تعداد اعضا بین استان ‌های اول تا سوم قرار دارد.

به ازای هر ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha