دانش‌آموزان پایتخت قصه ایران، مهارت قصه‌گویی و نمایشنامه خوانی فرامی‌گیرند

یزد - ایرنا- رئیس اداره مشارکت و همکاری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: با توجه به انتخاب یزد به عنوان پایتخت قصه و قصه‌گویی کشور، در این راستا در قالب یک طرح ابتکاری با همکاری این نهاد و آموزش و پرورش، مهارت قصه‌گویی و نمایشنامه‌خوانی به دانش آموزان علاقه مند ارائه می‌شود.

سیدامیر زکی‌پور روز سه‌شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: این برنامه به صورت پایلوت در هشت مدرسه شهرستان یزد و با مشارکت ۱۶ نفر از کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی استان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح ، آموزش‌های نمایشنامه خوانی، قصه گویی، معرفی کتاب،خوانش کتاب، معرفی و شناخت نویسندگان، کاردستی و اوریگامی و دوره فبک(فلسفه برای کودکان) بر اساس علایق دانش آموزان به آنان ارائه می شود .

رئیس اداره مشارکت و همکاری های نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: این کلاس‌ها تحت عنوان زنگ کتاب و به صورت هر هفته یک تا دو روز در قالب دوره های تئوری و عملی در مدارس منتخب برگزار می شود که با استقبال بسیار خوبی از سوی دانش آموزان مواجه شده است.

دانش‌آموزان پایتخت قصه ایران، مهارت قصه‌گویی و نمایشنامه خوانی فرامی‌گیرند

زکی پور ادامه داد: جامعه هدف این دوره های آموزشی عمدتا مدارس حاشیه شهر و مناطق کمتر برخوردار است و طرح هاتف کتاب نیز در این برنامه دیده شده که یکی از کتابداران، کیسه های بزرگ کتاب با موضوعات مختلف به مدرسه برده و دانش آموزان بنا به سلیقه خود یکی از کتاب ها را انتخاب و به صورت امانت نگه می دارند و در هفته بعد آن را تحویل داده و کتاب دیگری دریافت می کنند.

وی افزود: در این دوره های آموزشی علاوه بر خوانش کتاب نسبت به معرفی نویسندگان مشهور نیز اقدام و قصه های جذاب برای دانش آموزان بازگو می شود تا علاوه بر انس بیشتر دانش آموزان با کتاب، نسبت به آموزش یکی از رشته های هنری نیز اقدام می شود.

مدیر و مدرس طرح نمایش نامه خوانی مدارس یزد گفت: دوره نمایش نامه خوانی هر هفته روزهای یکشنبه و سه‌شنبه برگزار می شود که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان همراه شده است و امروز اختتامیه دوره نمایش نامه خوانی در مدرسه طاهری شهر شاهدیه یزد برگزار می شود.

یکصد و ۱۲ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در استان یزد فعال است و ۱۰۵ هزار و ۵۳۴ هزار نفر معادل ۸.۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که این استان از نظر تعداد اعضا بین استان ‌های اول تا سوم قرار دارد.

به ازای هر ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha