۱۴ اسفند ۱۴۰۲، ۸:۴۷
کد خبر: 85407138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمجید استاندار یزد از ایثار و از خودگذشتگی خانواده شهدا

یزد-ایرنا- استاندار یزد گفت: عظمت، اخلاص و اعتقاد خانواده شهدا مثال زدنی است و ایثار و از خودگذشتگی را به تمام معنا نشان دادند.

به گزارش ایرنا،مهران فاطمی، یکشنبه شب در مراسم یادبود مرحوم حاج محمد شفیعی خیر کتابخانه ساز و پدر شهید مطلب شفیعی که در تالار فرهنگ یزد برگزار شد، افزود: خداوند بینایی و بصیرت را به خانواده شهدا عطا کرده و تشخیص راه مستقیم را دارند و چشمه های جوشان اخلاص و عمل را معنا کرده اند.

وی ادامه داد: اقدام و عمل خانواده شهدا وصل و سرچشمه گرفته از نور خداوند متعال است و همه داشته خود را که فرزندانشان است برای رضای خدا و دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کردند .

استاندار یزد گفت: چندین دفعه توفیق زیارت مرحوم حاج محمد شفیعی را داشتم و ایشان انسانی بسیار خوش برخورد و مهمان دوست بود و کریمانه با همه مردم برخورد می کرد و انشاالله ما نیز بتوانیم حافظ خون شهدا بوده و شرمنده شهدا و خانواده شهدا نشویم.

تمجید استاندار یزد از ایثار و از خودگذشتگی خانواده شهدا

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد نیز در این مراسم گفت:سال ۱۳۹۰ که بنده سمت مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد را داشتم و خدمت ایشان مشرف شدم ،با هزینه شخصی نسبت به خرید زمین و حتی تا مرحله احداث سقف ساختمان را نیز انجام داده بود.

محمد حسین پارساییان افزود: همه کارهای ساختمانی و کارگری را پدر شهید شفیعی شخصا انجام می داد و هزینه شخصی خود را پس انداز می کرد تا بتواند ساختمان کتابخانه را تکمیل کند.

وی ادامه داد: با دیدار سردار فلاح زاده استاندار وقت یزد با ایشان برای تکمیل ساختمان کتابخانه شهید مطلب شفیعی مساعدت شد و در همه مراحل ساختمان و علی رغم کهولت سن ،بازهم پدر شهید حضور پیدا می کرد و در برخی از کارها کمک می کرد .

تمجید استاندار یزد از ایثار و از خودگذشتگی خانواده شهدا

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری یزد گفت: خلوص نیت و صفای باطن پدر شهید شفیعی باعث شد حتی مقام معظم رهبری نیز برای ایشان پیامی صادر کنند و از خانواده شهید تجلیل داشته باشند و این ساختمان سالها ماندگار است و برای مرحوم حاج محمد شفیعی و شهید مطلب شفیعی خیر و برکت ثبت خواهد کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان یزد نیز در این مراسم گفت: آشنایی من با زنده یاد حاج محمد شفیعی به سال ۱۳۹۱ و زمان دیدار با ایشان جهت وقف کتابخانه بود و درخواست داشت به سرعت کارهای خود را انجام دهد و به برکت شهید به سرعت نیز انجام شد.

محمد محسن رفیعی افزود: در سال ۱۳۹۱ طبقه همکف کتابخانه و در سال ۱۳۹۲ طبقه اول آن افتتاح شد و پدر شهید همه کارها را برای خدا انجام می داد و توکل به خدا داشت و رمز موفقیت ایشان نیز همین بود .

مدیرکل نهاد کتابخانه عمومی استان یزد گفت:هر چند با مرگ زنده یاد حاج محمد شفیعی و در ظاهر صفحه زندگی ایشان بسته شد اما صفحه کتابخانه ساخته شده توسط مرحوم همیشه باز است و خداوند برای شهید مطلب شفیعی و خانواده شهید ثواب و پاداش ثبت و ضبط می کند و همه اعضای کتابخانه نیز فرزندان و خواهران و برادران شهید شفیعی هستند.

در این مراسم که با میزبانی نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد برگزار شد با حضور استاندار و جمعی از مسئولان مستند زندگی مرحوم حاج محمد شفیعی پخش و از برادران و خواهران شهید شفیعی نیز تجلیل شد.

۱۱۲ باب کتابخانه با بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب در استان یزد فعال است و ۱۰۵ هزار و ۵۳۴ هزار نفر معادل ۸.۵ درصد جمعیت استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که این استان از نظر تعداد اعضا بین استان ‌های اول تا سوم قرار دارد.

به ازای هر ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر یک کتابخانه در استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha