۳۲ طرح بخش کشاورزی کرمانشاه آماده بهره‌برداری در دهه فجر شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، ۳۲ طرح در بخش کشاورزی با اعتبار بیش از ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

علی چاله‌چاله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها شامل ۱۶ پروژه در زیر بخش آب و خاک، سه پروژه باغبانی، ۱۰ پروژه تولیدات دامی و سه پروژه در زیر بخش صنایع تبدیلی بخش کشاورزی است که با بهره برداری از آنها در مجموع برای ۳۵۹ نفر در استان اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای ۱۶ پروژه آب و خاک ۲۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که شامل ۲۲۸ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال اعتبار عمرانی و هفت میلیارد و ۳۳۵ میلیون ریال آن نیز سهم مجریان طرح هاست که میزان اشتغالزایی آن ۲۸۱ نفر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در زیر بخش باغبانی نیز سه پروژه با اعتبار ۵۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افتتاح خواهد شد که هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن تسهیلات بانکی و بیش از ۴۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال آن نیز سهم مجریان پروژه ها است که میزان اشتغالزایی این طرح ها نیز چهار نفر است.

چاله‌چاله افزود: در بخش تولیدات دامی نیز ۱۰ پروژه با اعتبار ۶۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۳۴ نفر افتتاح خواهد شد که ۵۱۷ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال آن سهم مجریان طرح ها و ۱۴۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن نیز شامل تسهیلات بانکی است.

وی در زمینه طرح های صنایع تبدیلی آماده افتتاح در استان نیز گفت: این طرح ها نیز شامل سه پروژه با اعتبار هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است که از این میزان سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال شامل تسهیلات بانکی و هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سهم مجریان پروژه‌ها است که در این زیر بخش نیز اشتغالزایی پروژه ها ۴۰ نفر خواهد بود.

چاله چاله شعار سال وزارت جهاد کشاورزی در ایام دهه مبارک فجر امسال را «کشاورزی دانش بنیان ، پشتوانه رشد تولید و امنیت غذایی» اعلام کرد و افزود: در شرایط تحریم ها وزارت جهاد کشاورزی با تکیه بر توان داخلی موفق شده است در تولید محصولات کشاورزی بویژه گندم خودکفایی را برای کشور به ارمغان آورد که این مهم موفقیت بزرگی در بحث امنیت غذایی کشور به حساب می آید.

به گزارش ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی قطب مهم کشاورزی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha