استاندار چهارمحال و بختیاری: فعالیت  گمرک در شهرستان‌های صنعتی استان گسترش می‌یابد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال بختیاری با اشاره به ضرورت تقویت زیرساخت‌های گمرک و ارتقاء ساختار آن در این استان گفت: فعالیت گمرک در شهرستان‌های صنعتی استان از جمله بروجن، لردگان و شهرکرد گسترش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز یکشنبه در بازدید گمرک و نشست با مسوولان آن به مناسبت روز گمرک با تشکر از خدمات‌دهی کارکنان این مجموعه به مردم و مراجعه‌کنندگان افزود: در سال‌های گذشته با همدلی، تلاش و خرد جمعی و همکاری خوب مسوولان استان، شاخص‌های تجاری استان مثبت شده است و این امر نشان می‌دهد که تلاش‌های خوبی در بخش گمرک انجام شده است.

به گفته وی، برای ارتقای ساختار گمرک استان به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رییس جمهور و اعضا هیات دولت، نامه‌نگاری با معاون رییس‌جمهور انجام شده و نیاز است که از سوی مسوولان گمرک استان نیز با وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز رایزنی شود و پیگیری بیشتر انجام شود تا با ارتقای جایگاه گمرک استان، ظرفیت ثبت و همچنین صادرات از داخل استان افزایش یابد.

حیدی افزود: برای احداث ساختمان گمرک استان و همچنین راه‌اندازی اداره گمرک در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن و لردگان نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی با اشاره به افزایش صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری گفت: صادرات کالا از گمرک استان در سالجاری ۱.۵ برابر چهار سال گذشته بوده است که افزایش صادرات محصولات غیرنفتی در ایجاد اشتغال، رونق تولید، مهار تورم تاثیرگذار است و باید برای افزایش صادرات محصولات تولیدی استان به سایر استان‌ها و کشورها، بیشتر تلاش کرد.

حیدری افزود: گمرک، جایگاه خاصی در حوزه اقتصادی دارد و به عنوان گلوگاه جریان اقتصادی و واردات و صادرات است که می‌توان سیاست‌های حاکمیتی را از طریق این سازمان به اجرا گذاشته شود .

استاندار چهارمحال و بختیاری: فعالیت  گمرک در شهرستان‌های صنعتی استان گسترش می‌یابد

به گفته وی، بازاریابی و معرفی تولیدات استان در بخش صنعت، کشاورزی و صنایع دستی ضروری است تا بتوان یک تحول در بحش روتق تولید و بهبود زندگی مردم فراهم کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه گمرک یکی از ادارات دارای مراجعه‌کننده است، گفت: باید در کار مردم روان‌سازی انجام شود و با تلاش مضاعف، رضایت مردم و مراجعه‌کنندگان و ارباب رجوع فراهم شود.

وی بر مردم‌داری، مردم‌یاری و مردم‌نوازی از سوی کارکنان دولت در استان تاکید کرد و گفت: با رعایت این سه اصل، رضایتمندی مردم فراهم می‌شود .

به گفته وی، مردم استان همیشه و در همه صحنه‌ها حضور پرشور داشته‌اند و پای کشور و انقلاب اسلامی ایستادند.

استاندار چهارمحال و بختیاری به حضور پرشور مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم با وجود فشار و جوسازی دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم، حضوری پرشور در انتخابات خواهند داشت.

حیدری اظهار داشت: حضور در پای صندوق‌های رای و افزایش مشارکت خیلی مهم است و با افزایش مشارکت موضع کشور تقویت می‌شود و تحول بزرگی در کشور ایجاد می‌شود.

وی در ادامه به دستاوردهای دولت سیزدهم برای استان اشاره کرد و گفت: در این ۲ سال اعتبارات خوبی جذب استان شده و طرح‌های نیمه تمام و راکد به اتمام رسیده است و در بخش‌های مختلف به خصوص در بخش آب، جاده و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباطات، بهداشت و درمان، ورزشی، فرهنگی و اقتصادی، سرمایه‌گذاری هلدینگها و سازمان‌های ملی موفقیت‌ها و توافقاتی خوبی انجام شده است و استان به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده و در مدار توسعه قرار گرفته است.

وی بر تبیین دستارودهای انقلاب و نظام انقلاب اسلامی برای مردم و امید آفرینی تاکید کرد و گفت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین و برگزاری چندین جلسه به ریاست معاون اجرایی رییس‌جمهور از دیگر برنامه‌ها و دستاوردهای دور دوم سفر رییس‌جمهور به استان است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه به مناسبت روز گمرک در این اداره حوزه یافت و از کارکنان این بخش تقدیر کرد.

حجم کالاهای صادراتی از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه امسال (۱۰ ماه) ۳۲۵ هزار تُن بوده است.

این میزان صادرات از گمرک چهارمحال و بختیاری نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان و اقدامات ویژه گمرک در کمک به واحدهای تولیدی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha