استاندار: هشت درصد اعتبارات سفرهای استانی دولت در کشور به چهارمحال و بختیاری اختصاص دارد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم و نظام انقلاب اسلامی گفت: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، هشت درصد مجموع اعتبارات سفرهای استانی رییس‌جمهور و اعضا هیات دولت به استان‌های کشور به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شده است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در جلسه داوزدهمین گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات استان افزود: در سالجاری ۲۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال(۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان) از اعتبارات سفر آزاد شده است و برای استان طرح‌هایی نیز در گوشه و کنار در حال اجراست و که این دستاوردها از سوی صاحب‌نظران برای مردم تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه کار روابط‌عمومی کار پرمشقت است و کارشناسان روابط عمومی کار سخت و نفس‌گیری دارند، گفت: کارشناسان روابط عمومی باید در اطلاع‌رسانی دقیق دستاوردهای ادارات و سازمان‌ها در انقلاب اسلامی برای کارکنان ادارات و همچنین مردم فعالیت داشته باشند.

حیدری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت اطلاع‌رسانی تاکید کرد: در خصوص حوزه فعالیت‌ها و دستاوردهای دولت ضعیف هستیم که باید اطلاع‌رسانی دستاوردها در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، روابط عمومی‌ها در خط مقدم اطلاع‌رسانی قرار دارند و باید جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها تقویت شوند.

حیدری اظهار داشت: کارشناسان روابط عمومی، رسالت مهمی در جهاد تبیین بر عهده دارند و باید از ظرفیت رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها برای بیان خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در مسیر امید آفرینی استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:توسعه شهری، فیبرنوری، جاده‌سازی در بخش شهری و روستایی ، گاز ، آب و برق‌رسانی و زیرساخت‌های درمانی تنها بخشی از خدمات دولت در استان چهارمحال و بختیاری است.

حیدری افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی تعداد شهرهای این استان به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسید در حالی‌که امروز شمار شهرداری‌ها به ۴۳ شهر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در ایام دهه فجر باید مبانی انقلاب و گفتمان امامین انقلاب، معیارهای خط امام و اندیشه رهبری برای مردم به خصوص نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دهه فجر، فرصت فوق‌العاده برای تبیین فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است و اقدامات دولت در راستای امیدآفرینی و جهادتبیین است که باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص فضای مجازی و رسانه‌ها به شکل‌های مختلف و هنرمندانه برای تبیین این دستاوردها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ بهمن براساس تصویب شورای انقلاب فرهنگی به روز چهارمحال و بختیاری نامگذاری شده است که هم‌استانی‌ها ۲ روز قبل ازپیروزی انقلاب با امام راحل بیعت کردند، گفت: از این فرصت طلایی باید برای تشویق مردم به حضور در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری استفاده کرد.

حیدری اظهار داشت: امید افزایی برای حضور پرشور و افزایش مشارکت و حماسه‌سازی مردم به خصوص جوانان و رای اولی‌ها یک ضرورت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به راهبردهای رهبر معظم انقلاب از جمله رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت حداکثری برای انتخابات اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال تضعیف انتخابات است و در ین دوره از انتخابات کار اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها دشوار است.

حیدری افزود: دشمن به دنبال این است که با عملیات روانی از حضور مردم در پای صندوق خودداری کند و به دنبال ناامید کردن مردم و ترویج یاس و ناامیدی در بین مردم است.

میزان سنجش عملکرد روابط عمومی‌ها

مسوول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری و عضور شورای مرکزی روابط عمومی استان گفت: با پیگیری‌های دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت و همکاری مناسب سازمان اداری و استخدامی کشور، پارسال برای نخستین بار شاخص "تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی" در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور اضافه شد و در همین راستا هم دستگاه‌هایی به عنوان دستگاه برتر این شاخص در جشنواره شهید رجایی در سالجاری معرفی شدند.

فیروز صفوی افزود:‌ این شاخص در ارزیابی دستگاه‌های استانی هم اعمال شد و دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها به عنوان ارزیابان دستگاه‌های استانی اقدامات لازم را انجام دادند.

وی گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در استان‌ها، در جشنواره شهید رجایی دستگاه برتر شاخص تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی در هر استان انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

به گفته وی،قرار گرفتن معیار اطلاع‌رسانی و تبیین به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌های اجرایی و جشنواره شهید رجایی، گامی موثر در ارتقای جایگاه حوزه اطلاع‌رسانی در دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: "میزان ارتباط با رسانه‌ها"، "میزان حضور در رسانه‌های نوین"، "میزان روشنگری نسبت به انتقادات، شایعات، شبهات و ابهامات"، "میزان تعاملات و ارتباطات تبیینی مسوولان"، "میزان تولید انواع محتواهای رسانه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و دستاوردها" و "میزان استقرار روابط عمومی الکترونیک" را ۶ سنجه‌ مورد بررسی در شاخص تبیین دستاوردها و اقناع افکار عمومی ذیل ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی ارسال شد.

به گفته وی، سنجه‌های ششگانه با ۱۹ زیرسنجه توسط ارزیابان مورد بررسی دقیق و کارشناسی صورت گرفته و برای سالجاری نیز ارزیابی این سنجه‌ها در یک فرایند پنج مرحله‌ای یعنی استخراج و جمع‌آوری گزارش‌ها، استانداردسازی، صحت‌سنجی داده‌ها و مستندات، تلخیص داده‌ها و امتیازدهی انجام می شود قرار دادن اقناع افکار عمومی در اذهان مدیران می‌تونه به فعالیت‌های رسانه‌ای و تصحیح عملکرد دولت کمک ابزار اطلاع‌رسانی و اقناع‌سازی به میزان مدیریت دستگاه‌ها نیز مهم است.

صفوی گفت : امسال برای ارزیابی روابط عمومی‌های استان این شاخص در فرم‌های ارزیابی مد نظر قرار گرفته است.

حوزه هنری؛ آماده برای روایت پیشرفت

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز بر استفاده از ظرفیت هنر برای تبیین دستاوردهای نظام و دولت تاکید کرد و گفت: حوزه هنری استان برای مساله"روایت پیشرفت" آمادگی کامل دارد، تا با استفاده از تمام ظرفیت‌های هنری بتوان در زمینه اطلاع‌رسانی دستارودهای نظام و دولت استفاده شود.

احسان قائدی افزود: در زمان حاضر که جنگ رسانه‌ای دشمن است و روایت‌ها افکار عمومی را می سازد باید با استفاده از اطلاعات دقیق از وضعیت استان و کشور گزارش‌سازی‌های هنری انجام شود تا بتوان برای اقناع افکار عمومی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

به گفته وی، ایام دهه فجر یک فرصت برای بیان دستاوردهای نظام وانقلاب و دولت است و باید از ظرفیت هنر برای بیان این دستاوردها استفاده شود تا اثرگذاری و پذیرش بیشتری داشته باشد.

قائدی با اشاره به اینکه روابط عمومی ادارات و سازمان‌ها پل ارتباطی مردم و مدیران است، افزود: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی وظیفه عمومی است.

وی گفت: برای ارتباط‌گیری با نسل جوان و نوجوان باید از ظرفیت هنر استفاده کرد و دستاوردهای نظام را هوشمندانه در قالب برنامه‌های هنری تببین کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه دهه فجر و دستاوردهای انقلاب به خوبی معرفی و تبیین نشده است، افزود: برای بزرگداشت دهه فجر دراستان ۲۸ کمیته تخصصی فعال شده است.

موسی انصاری افزود: برنامه‌های دهه فجر باید با نگاه خلاقانه و نوآوری و نگاه هنرمندانه اجرا شود.
وی اظهارداشت: برای بزرگداشت ایام دهه فجر باید از همه ظرفیت‌ها به خصوص فضای مجازی، محیط پیرامونی استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، در پایان این گردهمایی مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان با هوش مصنوعی در فعالیت روابط عمومی‌ها آشنا شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha