۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۶
کد خبرنگار: 5302
کد خبر: 85365039
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دیار کریمه آل‌الله به میلاد علی، غرق در شادمانی شد

قم – ایرنا – مُلک اخت الرضا امروز همزمان با سالروز شکاف حرم الله و میلاد مولود کعبه، سریر ولایت شیعیان، امام علی (ع) لبریز نور و سرور است و آئین های شادمانی از این مژده ی عالم گیر، در اماکن مذهبی این شهر در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، نفس در دل خلقت به شماره افتاده است و از چشم آسمان و آسمانیان، ستاره های نقره گون روان گشته است و ماه لبخند می زند و خورشید محو نظاره شده است و صورِاسرافیل، گوش سپرده و جبریل و دلهره هایش که به دور حرم می گردد و دیوار قبله گهی که از شوق به دوپاره می شود و گوهر پنهان فاطمه بنت اسد را به سوی خود می خواند.

نبض زمانه به تپش افتاده است و عالمی که لحظه شماری می کند تا جلوه بگشاید جلوگاه جلال و جبروت آفریدگار.

گویی ابراهیم دیگری است که به یمن وجودش، گلستانی دوباره بر پا می شود و زمینِ گداخته و تب دار از عصیانِ غافلان را به مهمانی ساقی کوثر بشارت می دهد.

آری، آنگاه که رجب به سیزدهمین روز خود می رسد، جانِ جهان است که بر زمین منت می نهد و چشم جهانیان را روشن می کند و نشانه های کبریایش از دهان توحید و نبوت به فریاد در می آید.

به راستی که زَمزم به صدها زَمزمه روایت می کند که نورِ گوهرِ پنهانِ فاطمه بنت اسد به حرم، عنایت می شود و عدالت به نهایت می رسد و لرزه بر ظلم و ظلمت می افتد.

گویی نور الهی است که یکباره عالمی را مصفا می کند.

پس همانا تهنیت باد ای محمد(ص)، که چشمانتان به راهش بود، پس چشمانتان روشن و دلتان آرام ای رسول الله که بر یاریتان، حیدر خیبر شکن آمد.

دیار کریمه آل‌الله به میلاد علی، غرق در شادمانی شد

نخستین خورشید منیر آمد

کوکب اقبال با سعادت، نخستین خورشید منیر آمد و مدینه را غرق شادی و نور کرد.

فرشتگان برای طواف دور گهواره سلاله سلیلش صف می کشند. گویی در جهان جشنی بزرگ برپاست. ایران اسلامی نیز از نور میلاد مبارکش، روشن شده است و شهر مقدس قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) به صورت ویژه در شب و روز میلاد آن امام همام حال و هوای خاص تری به خود گرفته است و مراسم جشن و سرور در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و تکایا و دیگر اماکن متبرک با حضور عاشقان و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می شود.

دیار کریمه آل‌الله به میلاد علی، غرق در شادمانی شد

در این روز با سعادت هزاران تن از زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س)، به جشن و شادی پرداخته و این میلاد بابرکت را گرامی می دارند.

خیابان‌های منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران چراغانی شده و زائران زیادی از استان‌ها و شهرهای مجاور برای عرض تبریک این روز مبارک در صحن آن حضرت حضور پیدا کرده‌اند.

حرم مطهر حضرت معصومه(س) از ساعات ابتدایی شب گذشته و صبح امروز پذیرای هزاران تن از زائران و مجاوران است که به‌منظور عرض تبریک میلاد خجسته پدر گرامی همه شیعیان به محضر مبارک کریمه اهل‌بیت(س) وارد این مکان مقدس شده‌اند.

۲۰ هزار زائر مهمان سفره بانوی کرامت شدند

معاون پشتیبانی و منابع انسانی حرم مطهر بانوی کرامت از توزیع ۲۰ هزار فیش غذای تبرکی در سالروز میلاد حضرت علی علیه السلام میان زائران حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها خبر داد.

دیار کریمه آل‌الله به میلاد علی، غرق در شادمانی شد

حرم و بارگاه مطهر بانوی کرامت نیز از شب گذشته برای روز میلاد امام علی علیه السلام نیز گل آرایی شد

مسجد جمکران مملو از معتکفین و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آغاز آیین معنوی اعتکاف با حضور دو هزار و ۴۰۰ معتکف آقا و خانم در این مکان مقدس خبر داد.

حجت الاسلام مهدی حسین آبادی با اشاره به اینکه از وظایف مسجد مقدس جمکران برگزاری آیین اعتکاف است، اظهار کرد: این مراسم همه ساله در ایام البیض ماه رجب، دهه آخر ماه مبارک رمضان و همینطور به صورت فصلی در مواقع مختلف به صورت گروهی برگزار میشود.

دیار کریمه آل‌الله به میلاد علی، غرق در شادمانی شد

وی ادامه داد: امسال نیز مطابق سال های گذشته در ایام رجبیه پذیرای ۲۴۰۰ نفر از معتکفین عزیز هستیم که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر آقا در مسجد امام علی علیه السلام و ۱۲۰۰ نفر بانو در مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها حضور دارند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت قرآن و صحیفه سجادیه در این ایام برای معتکفین برگزار خواهد شد، گفت: برای برگزاری این آئین معنوی ۲۰۰ نفر از خادمین مسجد مقدس جمکران در بخش های مختلف خدمت رسانی می کنند.

حسین آبادی افزود: باتوجه به اینکه در ایام اعتکاف مسجد امام علی علیه السلام در اختیار برادران است لذا در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه مسجد مقام در اختیار بانوان زائر قرار نخواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پایان بخش برنامه های اعتکاف اعمال ام داوود است که قرائت دعای ام داوود را حاج عباس حیدرزاده انجام خواهد داد.

سیری در زندگی امام علی(ع)

سیزدهم رجب سال سی عام الفیل انسانی پا به عرصه وجود گذاشت که با تولد خود بسیاری از مردم عصر خویش و بعد از آن را حیرت زده کرد، نوزادی که کعبه میزبان قدوم مبارکش به دنیای خاکی بود و این نشانه اکرام خداوند و فضیلت بی همتای حضرت علی(ع) است.

کنیه حضرت علی(ع)، ابوالحسن، ابوالحسین و ابوتراب و القاب ایشان مرتضی، حیدر، امیرالمؤمنین و اسدالله است، مادر ایشان فاطمه بنت اسد و پدرش ابوطالب عموی بزرگوار پیامبر (ص) بود.

حضرت علی(ع) پس از برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری، نخستین کسی از مردان بود که به اسلام ایمان آورد و پیامبری رسول اکرم(ص) را پذیرفت و ایشان را در دعوت همگانی به اسلام یاری کرد.

دوران حکومت حضرت علی(ع) در مدینه دوران تبلور اسلام واقعی، اجرای عدالت اسلامی، مبارزه با بدعت ها، از بین بردن تبعیض ها، برکناری حکمرانان نالایق، تقسیم عادلانه بیت المال و اجرای دقیق و درست سنت رسول الله(ص) بود.

در زمان خلافت حضرت علی(ع) جنگ های فراوانی از جمله صفین، جمل و نهروان رخ داد که هر یک پیامدهای خاصی به دنبال داشت.

با وجود فشارهای سیاسی داخلی، خارجی و وقوع جنگ های طاقت فرسا در طول پنج سال حکومت ایشان، حضرت علی(ع) خدمات ارزشمند و بی‌سابقه‌ای در تاریخ به جامعه اسلامی ارائه کرد.

آن حضرت سرانجام در سحرگاه نوزدهم رمضان سال ۴۰ هجری قمری، هنگام انجام فریضه الهی توسط ابن ملجم از گروه خوارج، از ناحیه سر مجروح شد و بعد از دو روز در بیست و یکم رمضان به شهادت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha