صنعت کفش سالانه ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری دارد

قم- ایرنا - رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر ظرفیت یک میلیارد دلاری صادرات صنعت کفش گفت: در صورتی که ظرفیت کامل این محصول بازیابی شود می‌تواند ۲ درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص دهد.

حمیدرضا مقصودی جمعه شب در حاشیه نمایشگاه تخصصی و بین المللی کفش قم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: صنعت کفش دارای ابعاد بین المللی ویژه ای است و هم اینک تعداد زیادی از تجار خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

وی با بیان اینکه صنعت کشور با صادرات چند صد میلیون دلار کالا یکی از صنایع موفق و پیشرفته است، گفت: در حاضر صنعت کفش در بخش مواد اولیه ۴۰ درصد و در بخش تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی ۱۰۰ درصد تکمیل است.

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: اگر زنجیره تولید این محصول تکمیل شود حجم ارزش افزوده صنعت کفش چندین برابر بیشتر از حجم کنونی آن خواهد شد.

مقصودی برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین المللی قم را یک رویداد بی نظیر دانست و تصریح کرد: این صنعت می تواند طی ۵ سال آینده با صادرات ۲ درصد از کل حجم صادرات ایران به یکی از کالاهای برند و نخست صادراتی تبدیل شود.

رییس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به برنامه برخی از دانشگاه های قم در راه اندازی رشته مهندسی کفش، گفت: شرط موفقیت این رشته در ایجاد پیوند و ارتباط عمیق با صنعت با اتکا به شرکت های دانش بنیان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha