۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۹
کد خبر: 85301905
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

افزایش ظرفیت تولید کفش از اولویت‌های صنعت قم است

قم - ایرنا - مدیرکل صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: جذب سرمایه‌گذاران و ایجاد بسترهای مورد نیاز برای افزایش ظرفیت تولید کفش و صندل در قم به دلیل ظرفیت خوب صادراتی و اشتغالزایی مناسب این محصول از اولویت‌های صنعت این استان است.

اکبر ابدالی روز شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: ما برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های صنعتی در قم الگویی مشخص را دنبال می‌کنیم که بر اساس آن گسترش ظرفیت تولید و ارتقا کیفیت محصولات در صنایعی همچون صنعت کفش که توانسته ارزش افزوده خوبی برای استان ایجاد کند، در دستور کار است.

وی افزود:درحال حاضر بهره‌برداران صنعت کفش استان قم توانسته‌اند علاوه بر حضور موفق در بازارهای داخلی، دربازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی نیز خوش‌ بدرخشند و اکنون محصولات تولید شده در این بخش، حجم قابل توجهی از صادرات استان را تشکیل می‌دهد و ارز آوری خوبی دارد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای موثر در تقویت صنعت کفش استان، برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی است که در همین رابطه نمایشگاه تخصصی و بین المللی ماشین آلات، مواد اولیه، تکنولوژی و صنایع وابسته کفش ایران(مترکس) از تاریخ ۳۰ آبان تا سوم آذرماه در قم برگزار شد و در جریان آن ۲۰۷ شرکت داخلی و خارجی آخرین دستاوردهای خود را در زمینه صنعت کفش ارائه نمودند.

آمار صادرات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان شهریورماه نشان می‌دهد، کفش و صندل از نظر ارزش دلاری در رتبه سوم صادرات انجام شده از طریق گمرکات قم قرار دارد. در ۶ ماه گذشته ۱۲ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۹۶۱ دلار انواع کفش و صندل از طریق گمرکات قم به کشورهای هدف صادر شده‌است که نشان دهنده ظرفیت‌ بالای استان در تولید این محصول است.

در ۶ ماهه مشابه سال گذشته نیز ۱۱ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۸۸۴ دلار کفش و صندل از طریق گمرکات این استان به بازارهای بین‌المللی صادر شد و این کالا رتبه پنجم را در میان کالاهای صادراتی استان در اختیار داشت که در سالجاری با رشد صادرات به جایگاه سوم رسید.

لازم به ذکر است وجود تعداد قابل توجهی از واحدهای تولید کننده کفش و صندل در قم از جمله عوامل موفقیت استان در صادرات این محصول به‌شمار می‌آید که باید از چنین ظرفیتی برای توسعه صادرات به بهترین شکل استفاده کرد.

کفش ماشینی از جمله خوشه‌های صنعتی موفق درقم است و فعالان این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه استان در صنعت کفش، محصولات تولیدی خود را به بازارهای داخلی و بین‌المللی صادر می‌کنند.

حدود ۳۰۰ واحد تولیدی در صنعت کفش قم فعال است، همچنین این صنعت در استان حدود ۱۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵ هزار شغل غیرمستقیم به وجود آورده‌است.

در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha