پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام کشور تعیین تکلیف می‌شود

بیرجند - ایرنا - سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان از تدوین طرح تفصیلی وضعیت پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام برای رسیدن به آمار واقعی پروژه‌ها، اعتبار مورد نیاز و اولویت‌های تکمیل آنها خبر داد.

به‌ گزارش خبرنگار ایرنا رسول منعم روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: یکی از اقدامات ارزشمند وزارت ورزش و جوانان در یک ماه گذشته تهیه گزارش تفصیلی وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام کشور است و تا پیش از این به طور دقیق نمی‌دانستیم چند پروژه داریم و اولویت‌های ما برای تکمیل آنها چیست.

وی اظهار کرد: در این طرح رسیدن به آمار واقعی پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام کشور، تقسیم‌بندی پروژه‌ها براساس درصد پیشرفت و نیاز به منابع مالی در سطوح مختلف به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود دولتی و بخش خصوصی، نهادها و سازمان‌ها در اجرا و تکمیل، دیده شده است.

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: این طرح به زودی در شورای عالی ورزش کشور با حضور رئیس جمهور بررسی و تصویب خواهد شد لذا آینده‌نگری خوبی در حوزه ورزش پیش‌بینی شده و به استفاده از همه ظرفیت‌های موجود کشور در جهت توسعه ورزش و آینده‌نگری اشاره دارد.

وی بیان کرد: امروز باید ارزش ورزش را در رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار قهرمانان ورزشی مشاهده کرد که فرمودند ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد.

منعم گفت: معظم‌له در این دیدار ۱۱ مرتبه از قهرمانان این رقابت‌ها به جهت افتخارآفرینی‌های متعدد و اهتزاز پرچم پرافتخار کشور و رعایت سجایای اخلاقی و معنوی توسط قهرمانان مرد و زن تقدیر و تشکر کردند.

وی افزود: در همین راستا وزیر ورزش و جوانان تاکید کرده فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص ایران قوی ورزش قوی را باید به یک گفتمان تبدیل کرد.

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: شاهد هستیم پس از گذشت ۲ سال خدمت صادقانه دولت سیزدهم که مورد تایید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته، بر همه آشکار شده که رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به ورزش دارد و ضمن تایید نقش ورزش به عنوان عامل سلامت و نشاط اجتماعی، بارها بر ضرورت عدالت‌محوری در این حوزه تاکید داشته است.

وی با تاکید بر اینکه امروز هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به مردم نیست اظهار کرد: در رویکرد جدید وزارت ورزش و جوانان توجه به تمامی بخش‌های ورزشی را شاهد هستیم.

منعم تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات و رویکردهای وزارتخانه تلاش در تمرکززدایی و خارج کردن برنامه‌های مهم ملی و بین‌المللی از پایتخت به استان‌هاست که در این زمینه مسابقات و فعالیت‌های متعددی در استان‌های مختلف در حال برگزاری است.

وی گفت: پیگیری برای تدوین احکام اثربخش و مبتنی بر نیازها و اولویت‌های ورزش کشور از جمله قانون ارزش افزوده مالیاتی، پیش‌بینی اعتبار از محل درآمدهای دخانیاتی و استفاده از ظرفیت‌های مالیاتی در برنامه هفتم توسعه کشور از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است که با تصویب آن می‌توانیم انقلاب بزرگی در جامعه ورزش شاهد باشیم.

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان توجه به برنامه‌ریزی و اقدام در اجرای طرح آمایش سرزمین را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: این موضوع در قانون احکام، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان سال ۱۳۹۹ تصویب و ابلاغ شد اما تا امروز اقدامی صورت نگرفته است در حالی که این طرح به توسعه و تقویت ورزش در نقاط مختلف کشور براساس ظرفیت‌ها و استعدادهای موجود اشاره دارد.

وی گفت: طرح امریه قهرمانان ورزش و پیگیری سهمیه هزار نفر ویژه مناطق محروم در قالب مکاتبه به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شده است که با تصویب آن شاهد کمک خوبی به قهرمانان کشور خواهیم بود.

منعم افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان و جوانان متعهد در عرصه‌های تصمیم‌سازی و مدیریت ورزش کشور از دیگر اقداماتی است که با رویکرد آینده‌نگری در ورزش و عرصه‌های مختلف ورزش و جوانان اجرا می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه خراسان‌ جنوبی از استان‌های مستعد در عرصه ورزش و جوانان کشور است گفت: شاهد هستیم قهرمان‌های زیادی از این خطه در عرصه‌های ملی و فراملی معرفی شده و بارها نام ایران را در عرصه‌های ملی و فراملی پرآوازه کرده‌اند.

سرپرست دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان نگاه ویژه‌ای به حوزه ورزش خراسان جنوبی دارد و امیدواریم همه دست در دست هم دهیم تا اتفاقات خوبی در این استان رقم بزنیم لذا از همه دست‌اندرکاران، صاحبنظران، روسای هیات‌ها، تشکل‌ها و سمن‌ها تقاضا داریم همچون گذشته در تعالی ورزش قدم بردارند.

وی با اشاره به انتخابات امسال گفت: رسالت اصلی ما تلاش برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رای بدون جانبداری و انجام کار سیاسی در انتخابات است.

منعم افزود: از همه فعالان عرصه ورزش انتظار داریم به آنچه که مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کردند و حضور فعال پای صندوق‌های رای است، توجه ویژه داشته باشند.

در این آیین با حضور شماری از مسئولان استان از خدمات "مهدی قناد" سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی قدردانی و "محمدعلی ربیعی" به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha