۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85356060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ اقدام برای توسعه ورزش کارکنان دولت در دستور کار قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر ۲ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی درگیر برنامه‌های ورزشی هستند که برای استقبال بیشتر کارکنان از رشته‌های ورزشی امسال ۲ اقدام در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا کلانتری روز سه‌شنبه در نشست تخصصی ستاد پنجمین دوره مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی که به صورت وبینار برگزار شد، افزود: اصلاح آیین نامه چگونگی توسعه و تعمیم ورزش کارمندان دولت مصوب سال ۱۳۷۶ یکی از این اقدامات است که با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی تغییر می‌یابد و تبدیل به تقویم سالانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

وی گفت: اقدام دوم این است، خدماتی که به کارکنان دولت ارایه می‌شود ارزشمند و موثر باشد و به نقطه‌ای برسد که موضوع ورزش تبدیل به یک الگوی نهادینه و اثربخش شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های وزارت ورزش و جوانان، توسعه ورزش همگانی بین بخش‌های مختلف جامعه است که یکی از اقشار مهم هدف‌گذاری شده، کارکنان دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار کارمند در کشور مشغول به کار هستند گفت: این کارمندان شاکله اصلی دولت را تشکیل می‌دهند لذا باید از جسم و روان سالم برخوردار باشند تا بتوانند فعالیت‌های اثربخش را به مردم ارایه دهند.

کلانتری افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون در کشور ۶ هزار و ۱۱ تیم ورزشی در هفت رشته و ۲ بخش بانوان و آقایان ثبت نام کرده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی گفت: مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی در برخی استان‌ها آغاز شده و مرحله کشوری این دور از مسابقات ۲۵ بهمن امسال به صورت یک المپیاد بزرگ برگزار خواهد شد.

سرپرست دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: از تعداد تیم‌ها و میزان مشارکت‌ کارکنان دستگاه‌های اجرایی در مسابقات ورزشی خیلی راضی نیستیم و باید اقدامی کنیم تا اکثر کارکنان دولت بتوانند از امکانات و رویدادهای ورزشی بهره‌مند شوند.

وی افزود: برای حوزه ورزش کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی نیز هر حمایت، کمک، هدایت یا اقدام دیگری نیاز باشد، انجام خواهیم داد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: بین سلامت جسمی کارکنان دستگاه‌های اجرایی و میزان اثربخشی، تعهد کاری و مسئولیت‌پذیری این افراد رابطه مستقیم وجود دارد.

مهدی قناد افزود: موظف هستیم زمینه گسترش فضای نشاط، شادابی و ورزش را برای تمامی اقشار جامعه فراهم کنیم که در این بین کارکنان دستگاه‌های اجرایی جایگاه ویژه دارند چون می‌توانند با نوع عملکرد خود بسیاری از چرخه‌های مدیریتی و کاری کشور را بچرخانند.

وی بیان کرد: برای ارتقای سلامت جسمی کارمندان فقط ورزش موثر نیست بلکه مولفه‌های اجتماعی دیگری نیز وجود دارد که باید از نقش آنها در سلامت جسمی استفاده کنیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به شعار امسال مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی با عنوان «کارمند تندرست، کارمند اثربخش» گفت: امیدواریم با ایجاد صمیمیت در مدت برگزاری این مسابقات شاهد رقابت‌های سالم بین ورزشکاران و توجه به رعایت نکات اخلاقی باشیم.

وی با بیان اینکه مسابقات ورزشی در ۶ رشته مختلف برگزار می‌شود افزود: این رشته‌ها شامل ورزش همگانی، تنیس روی میز، والیبال، شنا، مهارت‌های داژبال، فوتبال (گل کوچک) و برای جانبازان و معلولان در رشته شطرنج تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha