بنیاد برکت ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای فناور خراسان‌شمالی پرداخت کرد

بجنورد-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: بنیاد برکت ۸۰ میلیارد ریال وام بلند مدت و کم بهره در قالب طرح شمسا به واحدهای فناور در راستای توسعه اشتغال پرداخت کرد.

محمدرضا قربانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بنیاد برکت در راستای توسعه اشتغال به متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدی تسهیلات کم بهره پرداخت می کند که پارک علم و فناوری از این فرصت برای رونق واحدهای فناور استان استفاده کرد.

وی افزود: یک شرکت فناور در گرمه این استان در ۱۵ ماه فعالیت تعداد نیروهای خود را از ۶۵ نفر به ۳۰۰ نفر افزایش داد که گسترش چنین واحدهایی در استان می تواند به ایجاد اشتغال و رونق تولید کمک شایانی کند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: بیشتر نیروهای شرکت های فناور از دانش آموخته های دانشگاهی هستند که در ایجاد اشتغال و کارآفرینی بسیار نیز موفق عمل کرده اند و با توجه به اینکه محصولات دانش بنیان، نو و خلاق تولید خواهند کرد بازار مناسبی نیز برای فروش دارند.

وی ادامه داد: در تفاهم نامه بنیاد برکت با پارک و علم و فناوری ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای رونق اشتغال در نظر گرفته شد که این بنیاد نیز تعهد ۴۰ میلیارد ریال را داد اما خوشبختانه به ۸۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

قربانی تصریح کرد: این تسهیلات پرداختی چهار درصد با دوره پازپرداخت پنج ساله است که کمک شایانی به کارآفرینان برای ایجاد اشتغال و توسعه کار می کند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان در میانگین تخصیص اعتبارات رتبه اول را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد افزود: پارک استان در بین پارک‌های کشور ۱۱۸ درصد اعتبارات سال گذشته را جذب کرد در حالی که میانگین تخصیص پارک‌های کشور کمتر از ۸۰ درصد بوده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی تصریح کرد: ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار تملک از محل ابلاغی ملی و استانی در سال ۱۴۰۱ جذب شد.

وی افزود: اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات تملک از محل اعتبارات استانی در سال ۱۴۰۲ نیز برای پارک علم و فناوری استان به تصویب رسیده است.

قربانی تصریح کرد: کسب رتبه دوم پارک علم و فناوری خراسان شمالی در رفع نیاز بر اساس آخرین رتبه بندی ISC و کسب رتبه پنجم پارک علم و فناوری خراسان شمالی در احصا و ثبت نیاز بر اساس آخرین رتبه بندی ISC نیز از اقدامات شاخص است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای امیدآفرینی و جهاد تبیین بیش از ۱۲۰ سفر ترویجی فناوری در سال گذشته و امسال نیز بیش از ۹۰ سفر ترویجی فناوری برگزار شده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی مهمترین مصوبات ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان را انجام تمام فعالیت ها و رویدادهای مرتبط با حوزه دانش‌بنیان با محوریت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان و تلاش در راستای یکپارچگی رویدادها جهت استفاده حداکثر از نتایج و ممانعت از موازی کاری عنوان کرد.

وی گفت: الزام دستگاه‌های دولتی استان به استفاده از محصولات شرکت‌های دانش بنیان، فناور و نوآور بومی و ممانعت از خرید محصولاتی که دارای مشابه قابل رقابت در داخل استان هستند، اعلام و پیگیری موارد تخلف از خرید محصولات حوزه فناوری و نوآوری بومی استان و پیگیری رفع مشکلات صدور مجوزها برای شرکت های استارتاپی و نوپا از جمله مهمترین مصوبات ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان است.

در استان خراسان شمالی ۱۳۵ شرکت وجود دارد که از این تعداد ۳۵ شرکت دانش بنیان و مابقی شرکت های فناور و نوآور هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha