صادرات دانش‌بنیان‌های خراسان‌شمالی به بیش از ۲ میلیون دلار رسید

بجنورد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: پارسال شرکت‌های دانش بنیان استان ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۸۰ دلار صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۲۱.۵ درصد رشد داشته است.

محمدرضا قربانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این در حالی است که شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۸۱۶ هزار و ۳۱۱ دلار صادرات داشتند.

به گفته وی؛ بیشترین صادرات مربوط به پودر آلفا آلومینا، فوم و پکیج های سرمایشی و گرمایشی بوده است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی یادآور شد: روسیه، عراق، گرجستان و قزاقستان کشورهای هدف صادرات شرکت های دانش بنیان خراسان شمالی بوده است.

تعداد واحدهای فناور خراسان شمالی را ۱۳۲ مورد دانست و گفت: ۶۰ درصد از واحدهای فناور و دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی، فناوری اطلاعات(آی تی)، الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت می‌کنند.

قربانی افزود: جدای از واحدهای فناور اینک ۲۷ شرکت صنایع خلاق نیز در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

ارتقای خراسان شمالی به گروه ۲ پارک های علم و فناوری کشور

قربانی گفت: با ارتقای شاخص‌های فناوری پارک خراسان شمالی و پیگیری همکاران ستادی در کمیسیون گسترش فناوری و نوآوری شورای آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پارک علم و فناوری استان به گروه ۲ پارک‌های علم و فناوری کشور ارتقا یافت.

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی افزود: کارگروه تخصصی فناوری پس از بررسی اطلاعات مجموعه فعالیت‌های پارک و مراکز رشد واحدهای فناور و نوآور، مستندات مربوطه و همچنین بازدید میدانی کارشناسان معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، پارک علم و فناوری خراسان شمالی را در گروه پارک های علم و فناوری در حال توسعه اعلام نمود.

وی یادآور شد: واحدهای فناور مستقر در پارک و ارتقای سطح فناوری آن ها، تعداد مراکز رشد، کیفیت خدمات ارایه شده به واحدهای فناور و نوآور، فضای فیزیکی، طرح‌های عمرانی، برنامه راهبردی پارک، ساختار سازمانی، گزارشات مناسب از جمله شاخص های بررسی شده برای ارتقا سطح پارک بوده است.

قربانی تصریح کرد: با ارتقای سطح پارک جدای از تقویت منابع مالی، از ظرفیت‌های پارک خراسان شمالی در سطح ملی نیز بیش از گذشته استفاده خواهد شد.

خراسان شمالی حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و بیش از ۳۰ هزار دانشجو در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.

۱۳۲ شرکت و واحد فناور، ۳۲شرکت دانش بنیان و ۲۷ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha