ادامه روند صعودی قیمت‌ها و کمبود عرضه در بازارهای سرزمین‌های اشغالی

تهران – ایرنا- روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در گزارشی با اشاره به افزایش مداوم قیمت ها پس از ۱۰۰ روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و عملیات ارتش یمن علیه اهداف صهیونیستی در خشکی و دریا پیش بینی کرد که روند صعودی قیمت ها و کمبود عرضه در بازار این رژیم همچنان ادامه داشته باشد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم با اشاره به افزایش قیمت ها از سوی شرکت های مختلف مواد غذایی نوشت که صهیونیست ها به زودی با افزایش بیشتر قیمت محصولات رو به رو خواهند شد که باید آن را با کاهش هزینه ها جبران کنند.

این روزنامه صهیونیستی افزود: طبق بررسی هایی که بازار الکترونیک «پرایز» اسرائیل انجام داده، قیمت بسیاری از محصولات در ماه جاری میلادی نسبت به قبل از آغاز جنگ غزه افزایش یافته است و به تازگی چندین شرکت قیمت محصولات خود را به علت افزایش نرخ ارز، مواد اولیه و محصولات کشاورزی در پی جنگ افزایش داده اند.

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم نوشت که قیمت برنج ۱۷ درصد، نخود خشک ۱۴ درصد، عدس قرمز ۱۱ درصد، گوشت چرخ کرده ۱۱ درصد، ران و سینه مرغ تازه پنج درصد، شنیسل تازه پنج درصد، مرغ کامل ۱۱ درصد، تن ماهی پنج درصد و آرد سفید پنج درصد افزایش یافته است.

در همین راستا، یک مقام مسئول اقتصادی رژیم صهیونیستی به روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم گفت: قیمت روغن زیتون به طور قابل توجهی افزایش یافته است و قیمت این محصول وارداتی حدود ۱۲۰ درصد در بازار خارجی افزایش یافته است که منجر به افزایش قابل توجهی در داخل تا ۲۰ درصد شده است. روغن زیتون کمیاب شده و انواع زیادی در بازار وجود ندارد.

این مسئول صهیونیست با اشاره به افزایش شدید قیمت حبوبات گفت که مهم ترین شرکت فعال در این زمینه قیمت های خود را به دلیل سقوط شیکل (پول رژیم صهیونیستی و هر چهار شیکل معادل یک دلار آمریکا است) افزایش داده است. علاوه بر این، افزایش قیمت حمل و نقل دریایی پس از تهدید جنبش انصار الله یمن، منجر به افزایش قیمت گوشت تازه شده است، زیرا کمبود قابل توجهی در عرضه وجود دارد و هزینه حمل و نقل سه برابر شده و منجر به افزایش میانگین قیمت هر کیلوگرم گوشت شده است.

این مقام صهیونیست پیش بینی کرد: در روزهای آینده شاهد افزایش قیمت های بیشتری خواهیم بود و قیمت ارز همچنان روندی صعودی خواهد داشت و هزینه حمل و نقل و مواد اولیه افزایش خواهد یافت و ادامه کمبود عرضه باعث افزایش قیمتها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بتازگی ۳۰۰ کارشناس رژیم صهیونیستی درباره خطر فروپاشی اقتصادی هشدار دادند و خواستار انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از خسارت های بیشتر شدند.

اقتصاددانان در نامه ای به نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر دارایی او نوشتند: شما میزان بحرانی را که اقتصاد اسرائیل با آن روبه رو است، درک نمی کنید و باید شیوه کار خود را تغییر دهید.

آنها اعلام کردند که اقتصاد رژیم اسرائیل روزهای دشواری را سپری می کند و باید برای جلوگیری از خسارت های بیشتر اقدامات فوری انجام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha