۲۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85353219
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۸۷۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان شمالی پرداخت شد 

بجنورد- ایرنا- مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۸۷۱ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال در استان به یکهزار و ۳۴ طرح پرداخت شد.

محمد اربابی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال در مرحله اول سهم استان از تسهیلات مشاغل خانگی پرداخت یکهزار و ۴۱۲ میلیارد ریال از این منابع است که تاکنون یکهزار و ۴۳۳ طرح به ارزش هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است.

وی با بیان اینکه میزان پرداختی تسهیلات مشاغل خانگی به نسبت سهمیه ۶۲ درصد است افزود: تسهیلات مشاغل خانگی بیشتر به طرح های دوخت لباس، قالیبافی، گلیم بافی و مصنوعات چرمی پرداخت شده است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه سهم استان از پرداخت مشاغل خانگی، یکهزار و ۴۱۲ میلیارد است گفت: این منابع برای ۲ هزار و ۷۱۴ نفر شغل ایجاد می کند.

وی افزود: در مجموع از سال ۱۴۰۰ تا کنون ۲ هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال مشاغل خانگی به استان ابلاغ شده و در این مدت یکهزار و ۸۴۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

اربابی با بیان اینکه ابلاغ اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۰ سه برابر افزایش یافت اظهار کرد: مجوزهای صادر شده هم نسبت به سال ۱۴۰۰ سه برابر شد.

وی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان چهار دستگاه اجرایی شامل صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تخصیص داده می شود.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: مشاغل خانگی تاکنون توانسته است یکی از بستر های مهم شکوفایی اقتصاد خانواده ها را را نسبت به ظرفیت های موجود ایجاد کند.

وی گفت: مشاغل خانگی نقش مهمی در اشتغال استان داشته است به نحوی که با کاهش هزینه های جاری نسبت به مشاغل آزاد گرایش به این حوزه روز به روز بیشتر می شود.

اربابی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی خراسان شمالی اظهار کرد: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، مشاغل خانگی، مشاغلی است که بیشتر در منازل و محل سکونت و زندگی فرد اجرا می شود. اجرای مشاغل خانگی نیاز به فضای زیاد ندارد، همچنین در این طرح‌ها نیاز به پرداخت اجاره مکان نیست از این رو هزینه‌ها برای ایجاد اشتغال کمتر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha