۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در خراسان شمالی پرداخت شد 

بجنورد- ایرنا- مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۲۸۰ ریال تسهیلات از ابتدای امسال تاکنون به بیش از ۳۴۰ طرح اشتغال خانگی در استان پرداخت شد.

محمد اربابی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پرداخت مشاغل خانگی استان در این مدت برای بیش از ۳۸۰ نفر اشتغال فراهم کرده است.

وی افزود: امسال یکهزار و ۱۵۶ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی به استان ابلاغ شد این در حالی است که سال گذشته سهم استان از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ۷۷۳ میلیارد ریال بود.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، به صورت قرض الحسنه و با عاملیت بانک‌ های توسعه تعاون، رفاه، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و قرض الحسنه مهر به متقاضیان پرداخت می‌ شود.

وی افزود: بیشتر تسهیلات مشاغل خانگی استان به متقاضیان طرح های گلیم بافی، خیاطی، دامداری، رودوزی سنتی و کشاورزی پرداخت شد.

اربابی درباره مزایای توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: اجرای مشاغل خانگی نیاز به فضای زیاد ندارد، همچنین در این طرح ها نیاز به پرداخت اجاره مکان نیست از این رو هزینه ها برای ایجاد اشتغال کمتر است.

رشد چهار برابری صدور مجوز های مشاغل خانگی

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: امسال پنج هزار و ۶۰۸ مجوز کسب و کارخانگی در استان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال چهار برابر افزایش یافته است.

وی گفت: کسب و کار و اشتغال در منزل با مشارکت خانواده با استقبال چشمگیری در استان روبه رو است و این امر منجر به افزایش مجوزهای این بنگاه های اقتصادی شده است.

اربابی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی ارزان قیمت است و تلاش داریم تا با پرداخت این منابع، شاهد توسعه اشتغال باشیم.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار دارد و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha