۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85352663
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۵ مرکز تربیت کودک غیرمجاز در اصفهان شناسایی شد

اصفهان- ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره‌ کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: بنابر گزارش‌های دریافتی از مناطق و نواحی اصفهان، حدود ۱۵۵ مرکز تربیت کودک غیرمجاز در استان شناسایی و برای آنها اخطار صادر شد.

به گزارش ایرنا، وجیهه فاضل روز شنبه در جلسه‌ بررسی وضعیت کودکستان‌های استان افزود: تداوم فعالیت این کودکستان‌ها یا مراکز فاقد وجاهت قانونی باید به یکی از ۲ شیوه یعنی شرکت مؤسسان آن مراکز در دوره آموزشی شایستگی‌های حرفه‌ای و آغاز فرایند اخذ مجوز تأسیس از درگاه ملی مجوزها صورت بگیرد، درغیراین صورت آنها تعطیل خواهند شد.

وی اظهار داشت: پیگیری نهایی برای تعیین تکلیف این مراکز در حال انجام است و در صورت همکاری نکردن مؤسسان و مدیران مراکز غیرمجاز، پس از صدور اخطار اول، معرفی رسمی آنها به دادگستری و طرح پُلمب و تعطیلی آنها به استناد قانون تعطیل مؤسسات و واحدهای آموزشی در دستور کار شورای برنامه‌ریزی و نظارت تعلیم‌ و تربیت کودک آموزش و پرورش و کارگروه‌های نظارت و مدیریت بر کودکستان‌ها در سطح مناطق و نواحی قرار می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید بر نتیجه مطلوب حاصل از فرایند مدیریت یکپارچه تعلیم‌ و تربیت کودک در استان گفت: انتظار می‌رود شناسایی سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمات آموزشی تربیتی و مراقبتی زیر هفت سال غیرمجاز یا غیررسمی، با عنوان‌های مختلف از جمله خانه‌ بازی و خلاقیت نیز در دستور کار قرار دارد تا با فراهم‌ شدن شرایط لازم و اعلام این سازمان، ساماندهی آنها نیز در زمان مناسب انجام شود.

فاضل با اشاره به تعیین مُهلت ۲ ماهه برای انجام این فرایند افزود: مناطق و نواحی می‌توانند از ظرفیت‌ مردمی برای شناسایی کودکستان‌ها و سایر مراکز غیرمجاز شناسایی نشده یا تازه ‌تأسیس در سطح شهرها و روستاها استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر حدود یک هزار و ۱۳۰ مرکز پیش‌ دبستانی و ۴۳۰ مهدکودک در استان اصفهان زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha