اقدام رییس جمهور در برکناری معاون متخلف یک وزارتخانه اعتمادآفرین است

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: اقدام رییس جمهور در برکناری معاون متخلف یک وزارتخانه به دلیل استخدام های خارج از ساز و کار قانونی، اعتمادآفرین و امیدبخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه های نمازجمعه این هفته در مصلای الغدیر خرم آباد اظهار کرد: رییس جمهور طی ۲ هفته اخیر بر حرکت بر اساس قانون در اداره کشور، نفی تبعیض، نفی توصیه های فراقانونی و کارهای غیرقانونی تاکید و اعلام کرد هرکس از مدار قانون خارج شود، فرصت خدمتگزاری به مردم را از آنان می گیرد که جای تشکر دارد.

وی افزود: اینکه رییس جمهور، معاون وزیری را به دلیل استخدام چند نفر خارج از ساز و کار قانونی برکنار می کند، جای قدردانی دارد، چراکه این اقدامات اعتمادآفرین و بر سرمایه نظام جمهوری اسلامی می افزاید.

خطیب جمعه خرم آباد ادامه داد: از رییس جمهور انتظار می رود به استان ها نیز توجه کند، چراکه در مواردی چنین اتفاقی، خارج از ساز و کار قانونی یا با ظاهری قانونی اما با حقیقت تبعیض به وقوع می پیوندد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین با اشاره به انتخابات پیش روی کشور عنوان کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات امنیتآور است.

وی اضافه کرد: ممکن است مردم به یک نماینده نقد داشته باشند و در این دور وی را شایسته رای دادن ندانند، اما نباید جایگاه مجلس شورای اسلامی را با عدم شرکت در انتخابات تضعیف کرد.

امام جمعه خرم آباد افزود:‌ مجلس شورای اسلامی در طول ۱۱ دوره خود آیین نامه ها و قوانین موثری را مصوب کرده و دولت بدون مجلس نمی تواند کارهای اجرایی را انجام دهد، بنابراین خانه ملت جایگاه رفیعی دارد که با کار یک یا ۲ نماینده نباید تضعیف شود.

وی با اشاره به قانون مقابله با تحریم ها به عنوان یکی از قوانین خوب مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون جوانی جمعیت و افزایش حقوق و رتبه بندی معلمان از همین مجلس برآمده است بنابراین نباید کار گروهی خوب عده ای را خراب کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن و سقوط رژیم پهلوی عنوان کرد: این رژیم فرد بدنامی به نام بختیار را جا گذاشت تا آنها را به کمک مستشاران آمریکایی نجات دهد، اما سرنگون شد.

وی در خصوص دلایل سرنگونی پهلوی با وجود حمایت های شرق و غرب تصریح کرد: حضور مردم، در صحنه بودن آنان و حمایت و هدایت های سیاسی امام راحل باعث سرنگونی این رژیم منحوس شد که این مسیر تا رسیدن به قله های موفقیت و پیروزی آرمان های انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی همچنین با اشاره به ۲۷ دی سالروز شهادت حجت الاسلام نواب صفوی و یاران شهید وی بیان کرد: این شهدا سال ۱۳۴۴ پس از ۱۰ سال مبارزه و جهاد مستمر به دست رژیم منحوس پهلوی در راستای ارزش های امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان پیشتازان عرصه جهاد و شهادت شهید شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha