تردد در تمام محورهای کردستان برقرار است/ بازگشایی راه ارتباطی ۳۶ روستا

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با وجود بارش باران و برف در اکثر نقاط استان، در حال حاضر تردد در تمام محورهای مواصلاتی برقرار است و مشکل خاصی وجود ندارد.

فرزاد حسنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر اکثر محورهای استان با بارش‌های پراکنده برف و باران مواجه است و برفروبی و نمک پاشی جاده‌ها توسط راهداران انجام شده و تردد بدون هیچگونه مشکلی در جریان است.

وی گفت: از عصر روز گذشته راه ارتباطی ۳۶ روستای استان از توابع شهرستان‌های مریوان، کامیاران، دیواندره و دهگلان بدلیل بارش برف بسته بود که ۲۶ روستای آن شب گذشته و ۱۰ روستای باقیمانده هم صبح امروز بازگشایی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: براساس هشدار سازمان هواشناسی، از اواخر روز جمعه سامانه قوی تری وارد استان خواهد شد، لذا از رانندگان درخواست می شود از سفرهای غیرضرور پرهیز کنند و در صورت ضرورت حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی با خود به همراه داشته باشند.

وی یادآور شد: تعدادی از رانندگان تجهیزات زمستانی به همراه ندارند و همین امر راهداران ما را در هنگام بازگشایی محورها با مشکل مواجه خواهد کرد، چرا که باید وقت خود را صرف بستن زنجیر چرخ و جابجایی ماشین‌ها کنند.

انجام بیش از ۶ هزار کیلومتر برفروبی

حسنی در ادامه به عملیات برف‌روبی در ۲۴ ساعت گذشته در محورهای استان، اشاره کرد و گفت: در این بازه زمانی ۱۳۱ دستگاه ماشین‌آلات و ۲۱۳ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و پنج‌هزار و ۳۹۸ کیلومتر برف‌روبی انجام شد.

وی مقدار شن و نمک مصرفی برای بازگشایی این محورها را هزار و ۴۱۳ تن اعلام کرد و افزود: همچنین در محورهای شریانی استان رهاسازی ۴۵۸ خودرو و ریزش برداری ۲ مقطع در یک مرتبه انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: درمحورهای غیرشریانی استان نیز ۵۶ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۳۴ دستگاه ماشین‌آلات و ۶۳تن شن و نمک، هزار و ۵۲۱ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند، ضمن اینکه در این محورها ۳۶ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز رهاسازی شد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha