۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85017470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم| راه ارتباطی ۳۳۰ روستای کردستان بازگشایی شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85017470
فیلم| راه ارتباطی ۳۳۰ روستای کردستان بازگشایی شد

سنندج-ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت:راه ارتباطی ۳۳۰ روستای استان توسط عوامل راهداری بازگشایی شد و در حال حاضر فقط راه ۹۰ روستا بسته است.

رامبد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در اثر بارش برف و کولاک در محورهای استان راه ارتباطی، بیش از ۴۰۰ روستای استان بسته شد که با تلاش عوامل راهداری این تعداد به ۹۰ مورد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه راه های بسته روستاهای استان در حال حاضر مربوط به شهرستان‌های سقز، مریوان، قروه و دیواندره است، گفت: راهداران با تلاش شبانه‌روزی مشغول بازگشایی این راه ها هستند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در بخش دیگری از سخنانش به میزان برفروبی محورهای استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و افزود: در شبانه‌ روز گذشته ۱۳ هزار و ۲۴۰ کیلومتر برف‌روبی و یخ‌زدایی انجام شد که هشت هزار و ۳۶۱ کیلومتر آن محورهای شریانی بود.

وی یادآور شد: در این محورها ۲۵۴ نفر نیرو و ۱۶۲ دستگاه ماشین آلات درگیر برف‌روبی بودند و ۷۱ خودروی گرفتار در برف نیز رهاسازی شد و هزار و ۹۲۰ تن شن و نمک در این محورها مصرف شد.

نوذری به برف‌روبی محورهای غیرشریانی استان نیز اشاره و اضافه کرد: در این محورها نیز ۱۷۷ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از ۱۳۵ دستگاه ماشین‌آلات، چهار هزار و ۸۷۹ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند و ۷۰ تن شن و نمک هم در این محورها مصرف شد.

بازگشایی محور سقز- بانه

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه گفت: صبح امروز (پنجشنبه) بهمن بزرگی در محور سقز - بانه در گردنه خان رخ داد که باعث بسته شدن جاده شد اما بلافاصله عملیات بازگشایی با تلاش راهداران در کمتر از یک ساعت انجام شد و مسیر اکنون باز است.

او همچنین نسبت به احتمال تکرار وقوع بهمن در محدوده گردنه خان هشدار داد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha