۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85346564
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار کیلومتر برف روبی در محورهای کردستان انجام شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸کیلومتر از محورهای شریانی و غیرشریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

فرزاد حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی در استان، در ۲ روز گذشته با بارش پراکنده برف و کولاک در برخی از مناطق استان مواجه بودیم، لذا عوامل راهداری با تجهیزات و امکانات به پاکسازی محورهای شریانی و غیرشریانی پرداختند.

وی با اشاره به انجام عملیات برف‌روبی در ۲۴ ساعت گذشته در محورهای استان، گفت: در این بازه زمانی ۶۱ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۰۹ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و هزار و ۹۸۸ کیلومتر برف‌روبی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان میزان شن و نمک مصرفی در این محورها را ۳۸۴ تن اعلام کرد و افزود: همچنین در محورهای غیرشریانی استان نیز ۱۳ نفر از عوامل راهداری با بهره‌گیری از هفت دستگاه ماشین‌آلات و ۲۵ تن شن و نمک ۳۵۰ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha