۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85002599
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌ ارتباطی روستاهای کردستان بازگشایی شد

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85002599
راه‌ ارتباطی روستاهای کردستان بازگشایی شد

سنندج- ایرنا- معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به مسدود شدن راه ارتباطی ۸۵۰ روستای استان به علت برف و کولاک، گفت: با تلاش راهداران تمام راه‌های ارتباطی روستایی باز شد و در حال حاضر راه مسدودی نداریم.

رامبد نوذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به دنبال بارش برف و کولاک در اوایل هفته جاری راه ارتباطی این تعداد روستا(۸۵۰ مورد) به ویژه در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، دهگلان و قروه مسدود شده بود که با تلاش راهداران تا روز چهارشنبه تمام راههای ارتباطی باز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز راهداران در جاده‌های استان مشغول برف‌روبی شانه جاده ها و سایر مسیرها هستند، گفت: در شبانه روز گذشته هزار و ۶۲۰ کیلومتر برف‌روبی در محورهای شریانی و غیرشریانی انجام شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان یادآور شد: در این محورها در این بازه زمانی۳۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۴۶ نفر از نیروهای راهداری در محورهای شریانی استان مشغول بودند و ۷۲۰ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند.

نوذری میزان شن و نمک مصرفی در این محورها را ۱۷۰ تن اعلام کرد و گفت: در محورهای غیرشریانی نیز ۹۵ نفر ازعوامل راهداری با بهره‌گیری از ۶۹ دستگاه ماشین‌آلات، ۹۰۰ کیلومتر برف‌روبی انجام دادند، ضمن اینکه ۱۰ تن شن و نمک در این محورها مصرف شد.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است و هر سال بارش باران در این استان از اواسط پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری استان دارای ۳۸ و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر است و این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا لغزنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha