۱۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85346538
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس فدراسیون: بسکتبال ایران از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته است

زنجان - ایرنا- رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: این رشته ورزشی به دلیل اهمیت ندادن به مسابقات رده‌های پایه و پشتوانه سازی بازیکنان از جایگاه واقعی خود فاصله گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد داوری روز یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات بسکتبال استان با تاکید بر اینکه فعالان حوزه های مختلف باید به موضوع مسوولیت اجتماعی خود در انجام فعالیت‌ها و اقدامات به ویژه حمایت از ورزش توجه کنند، افزود: رشته بسکتبال ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و باید برای فعالسازی آنها اقدام لازم صورت گیرد.

این مسوول ادامه داد: پتانسیل‌های خوبی در رشته بسکتبال در استان‌های کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، ارومیه، تبریز و اردبیل وجود دارد اما متاسفانه استفاده چندانی از آنها نشده است.

وی گفت: بسکتبال زنجان جز چهار استان آخر کشور است و این موضوع جای تاسف دارد.

داوری با تاکید بر استعدادیابی‌، اظهار داشت: استعدادهای ورزشی در رخدادها و مسابقات مختلف ورزشی کشف می شود و باید هیات های شهرستانی به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس فدراسیون بسکتبال با بیان اینکه مسابقات پایه در راستای توسعه بسکتبال به طور منظم برگزار خواهد شد، ادامه داد: هیات های شهرستانی نیز باید بیش از گذشته پای کار باشند.

وی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها برگزاری مسابقات در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به سمت باشگاه‌ها هدایت شده و مسابقات رده‌های پایه، مینی بسکتبال و نونهالان به هیات های ورزشی واگذار شده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه آموزش رکن رکین توسعه ورزش به ویژه در رشته بسکتبال است، ادامه داد:طی ۲ سال گذشته کمیته آموزشی فدراسیون فعالتر شده است.

داوری با تاکید بر اینکه اعتبار کارت‌های مربیگری بسکتبال در سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد، افزود: تمدید این کارتها منوط به گذراندن دوره‌های دانش افزایی و بازآموزی است تا این رشته ورزشی بیش از گذشته فعال باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بسکتبال زنجان در سال های نه چندان پرفروغ بود، ادامه داد: بسکتبال این استان در دهه های ۷۰، ۸۰ و ۹۰ با عنوان های مختلفی در مسابقات فعالیت می کرد.

جواد بازرگان افزود: انسجام و وحدت رویه از مولفه های موفقیت هر تیم ورزشی است که این مهم در هیات بسکتبال استان باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha