بسکتبال ایران در صورت دوری از حاشیه ظرفیت حضور در ۱۰ تیم اول دنیا را دارد

گرگان - ایرنا - رییس فدراسیون بسکتبال گفت: بسکتبال ایران اگر از حواشی دور باشد به علت وجود پتانسیل فراوان در این رشته باید جزو ۱۰ تیم اول دنیا باشد اما همچنان در آسیا گیر کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد داوری روز سه شنبه در مجمع انتخابات هیات بسکتبال استان گلستان، با بیان اینکه آموزش و توسعه محور بودن مسابقات اصل اساسی در پشتوانه سازی و تقویت تیم ملی است، افزود: شهرستان‌ها بازوان هیات استان و استان‌ها بازوان فدراسیون هستند که باید بحث آموزش را جدی بگیرند.

وی گفت: به واسطه وجود نسل طلایی بسکتبال که در گذشته به رده‌های پایه توجه شده بود و آن نسل به وجود آمد، امروزه بسکتبال ایران در جوانان و نوجوانان قدرتی ندارد.

داوری تصریح کرد: بسکتبال ایران اگر از حواشی دور باشد به علت وجود پتانسیل فراوان در این رشته باید جزو ۱۰ تیم اول دنیا باشد اما همچنان در آسیا گیر کرده‌ایم.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: بسکتبال گلستان و گرگان از قطب‌های اصلی این رشته به علت اشتیاق، حضور در سطوح مختلف و حمایت همه جانبه مسوولان است، اما استان نیاز به ترمیم این رشته از پایه دارد.

داوری افزود: باید با برنامه‌ریزی بلند مدت و اصولی و اعتبارات مشخص شرایط حضور علاقه‌مندان به این رشته فرصت را فراهم کنیم تا فرصت‌ها تبدیل به استعدادها و استعدادها را پرورش دهیم.

وی ادامه داد: شهرداری گرگان به واسطه مسوولیت اجتماعی امروز به این تیم کمک می‌کند، اما نیاز است تا هزینه‌ها در سطوح مختلف انجام شود که این مساله سبب کاهش هزینه‌های تیمداری خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مساله در سطوح مختلف تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان اتفاق افتاد و بازیکنان جدیدی هر سال از رده‌های پایه همین تیپ به بزرگسالان ملحق شدند اما به مرور زمان با ضعیف شدن تیمداری در رده‌های پایه وضعیت تیم بزرگسالان نیز خوب نشد.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: در گرگان و گلستان استعدادهای خوبی وجود دارد و زمانی که به این شهر برای مسابقه می‌آمدیم، تمام مجموعه تیم گرگانی بود، اما چه بر سر بسکتبال این منطقه آمد و اوضاع برعکس شده است.

داوری اضافه کرد: در فدراسیون در بحث استعدادیابی در دوره مدیریتی جدید، کار استعدادیابی را شروع کردیم و با برنامه‌ریزی در مناطق چهارگانه و هتشگانه، تیم ملی زیر ۱۶ سال را تشکیل دادیم که آن تیم برای بسکتبال ایران تاریخ‌سازی کرد.

وی یادآور شد: فدراسیون در بخش بانوان نیز نگاه و توجه ویژه و خاصی دارد و تاکنون بیشترین اعزام‌ها و اردوها مربوط به بانوان بود و هر جا به بانوان اعتماد کردیم اتفاق خوبی رقم خورد.

داوری تاکید کرد: سیاست و برنامه فدراسیون توسعه محور حرکت کردن است و استان‌ها نیز باید در این مسیر حرکت کنند.

رییس فدراسیون بسکتبال گفت: جای تاسف و ناراحتی است که بعد از سال‌ها اکنون به عنوان رییس فدراسیون باید برگردیم به برنامه‌ریزی در درون استان‌ها و شهرستان‌ها تا بعد از مدتی کار، بتوانیم بار دیگر نسل طلایی برای بسکتبال ایجاد کنیم.

داوری تاکید کرد: البته این کار باعث رشد و توسعه بسکتبال می‌شود، بطوری که اکنون ۲۳۰ تیم تنها در ۲ رده سنی نوجوانان و جوانان در ۲ بخش مردان و زنان برای حضور در مسابقات مختلف کشور اعلام آمادگی کردند.

وی بیان کرد: البته باید بر این مسابقات نظارت بیشتری کنیم تا استعدادیابی و سپس کار پرورش را انجام دهیم.

بسکتبال گرگان نیازمند میزبانی آسیا است
مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان نیز گفت: بسکتبال گرگان با توجه به حضور در رقابت‌های غرب آسیا، نیازمند میزبانی از این مسابقات است.

قاسمعلی برزمینی در این مجمع اظهار کرد: هواداران تیم بسکتبال شهرداری گرگان در رقابت‌های فصل گذشته باشگاه‌های غرب آسیا سختی‌های زیادی کشیدند و در گرما و سرما همیشه کنار تیم بودند.

وی گفت: هفته آینده جلسه‌ای با حضور استاندار برگزار خواهد شد تا در خصوص تعمیرات و مرمت سالن گرگان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

برزمینی تصریح کرد: بسکتبال استان به واسطه پنج سال فینالیست بودن تیم شهرداری گرگان (سه قهرمانی، یک قهرمانی، یک صدرنشینی بدون اتمام مسابقات لیگ) حق طبیعی و مسلمی دارد که در تیم‌های مختلف ملی مربیانی داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان‌ گفت: رییس جدید هیات باید به منظور پشتوانه‌سازی تیم بسکتبال شهرداری گرگان به رده‌های سنی پایه در همه شهرهای استان توجه جدی داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha