آئین یادبود شهدای کرمان و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کویته پاکستان برگزار شد

اسلام‌آباد- ایرنا- آئین یادبود شهدای مظلوم کرمان و گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور چهره‌های برجسته سیاسی - مذهبی بلوچستان پاکستان به میزبانی خانه فرهنگ سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر «کویته» برگزار شد.

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، گردهمایی علمی با عنوان "مقاومت؛ رمز مقابله با استکبار جهانی با محوریت نقش سردار شهید سلیمانی در مبارزه با افراط گرایی" به میزبانی خانه فرهنگ ایران در کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان برگزار شد.

جمعی از چهره‌های فرهیخته ایالت بلوچستان پاکستان در عرصه‌های سیاسی، مذهبی و فرهنگی به ویژه علمای ارشد شیعه و اهل تسنن در این مراسم ضمن ابراز تسلیت و همدردی با ملت و دولت ایران درپی حادثه تروریستی در گلزار شهدای شهر کرمان، دفتر یادبود این رویداد را امضا کردند.

آئین یادبود شهدای کرمان و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کویته پاکستان برگزار شد

حسن درویش وند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته و سید ابوالحسن میری وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ کشورمان نیز در سخنانی به ابعاد شخصیتی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و خدمات بی سابقه این شهید در دفاع از ارزش‌های جهان اسلام و ملت‌های مظلوم منطقه پرداختند.

آنان ضمن قدردانی از حضور شخصیت‌های پاکستانی در مراسم یادبود شهدای کرمان و سالگرد شهادت سردار سلیمانی بر ادامه راه شهیدان سرافراز جبهه مقاومت و مبارزه قاطعانه با دهشت افکنان تاکید کردند.

برخی از شخصیت‌های پاکستانی نیز با محکومیت جنایت تروریستی در شهر کرمان، خواستار همکاری موثر جامعه بین المللی با کشورهایی که در خط مقدم جنگ‌ علیه تروریسم قرار دارند، شدند.

آئین یادبود شهدای کرمان و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کویته پاکستان برگزار شد

آنان با ادای احترام به بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام‌ خمینی (ره) و شهدای جبهه مقاومت از جمله سردار سلیمانی، نقش فرمانده شهید نیروی قدس در کمک به کشورهای منطقه برای نجات از پدیده شوم تروریسم به ویژه داعش را مورد ستایش قرار دادند.

روز پنجشنبه گذشته پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در سفارت کشورمان در پایتخت پاکستان و سرکنسولگری‌های ایران در کراچی، لاهور، پیشاور و کویته به احترام شهدای حمله تروریستی در کرمان به حالت نیمه برافراشته درآمد.

عارف علوی رئیس جمهور پاکستان نیز در پیامی ضمن محکومیت انفجارهای تروریستی در گلزار شهدای کرمان، شهادت تعداد زیادی از شهروندان ایرانی در این جنایت را به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha