۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85345555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمان پویش ملی سلامت در البرز تمدید شد

۱۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۷
کد خبر: 85345555
زمان پویش ملی سلامت در البرز تمدید شد

کرج – ایرنا –رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که با توجه به ضرورت سنجش عمومی در زمینه بیماری های زمینه ای دیابت و پرفشاری خون در افراد، زمان پویش ملی سلامت در این استان تا ۳۰ دی ماه جاری تمدید شد.

دکتر" شهرام صیادی" ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اعلام این خبر افزود: البرزنشینان تا ۳۰ دی ماه فرصت دارند جهت اطلاع از فشارخون و دیابت خود به نزدیک ترین مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند و از خدمات رایگان این طرح بهره مند شوند.

رییس دانشگاه افزود: از ابتدای پویش تا کنون بیش از یک میلیون و ۲۳۸ هزار نفر در غربالگری این ۲ بیماری خطرناک و خاموش شرکت کردند که از این تعداد، بیش از ۷۶ هزار نفر با سابقه فشارخون‏ بالا، بیش از ۱۸ هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا ، بیش از هفت هزارو800 نفر مشکوک به دیابت و بیش از ۲۹۷ هزار نفر در مرحله پیش فشار خون و بیش از ۵۶ هزار نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند.

دکتر صیادی ادامه داد: این طرح برای گروه هدف جمعیت بالای ۱۸ سال در استان که نزدیک به ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر برآورد می شود، انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: سه هزار  مکان تجمعی  علاوه بر ۳۴۵ پایگاه و مرکز بهداشتی و ۲۱ بیمارستان در استان برای اجرای این پویش در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha