۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85361566
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک میلیون و ۴۱۰ هزار البرزی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند

کرج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: یک میلیون و ۴۱۰ هزار نفر از مردم این استان در پویش ملی سلامت توسط کارشناسان سلامت غربالگری شدند .

دکتر شهرام صیادی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح پویش سلامت از ۱۵ آبان ماه تا ۳۰ دی ماه امسال در مناطق شهری و روستایی استان البرز اجرا شد

این مسوول با اشاره به اینکه در طرح ملی غربالگری سلامت میزان قند خون و فشار خون افراد غربالگری شد،اظهار کرد : این طرح برای افراد بالای ۱۸ سال در استان انجام شد که هشت هزارو ۹۷۱ نفر مشکوک به دیابت و ۲۱ هزار و ۵۱۵ نفر مشکوک به فشار خون بالا شناسایی شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ضمن قدردانی از زحمات کارکنان بهداشت استان در اجرای این برنامه، بیان کرد : پویش ملی سلامت، طرح بسیار بزرگی بود که نتایج آن در سال های پیش رو در خصوص پیشگیری از بیماری ها تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح با مشارکت تمام کارکنان شاغل در ۳۵۳ واحد بهداشتی استان ، مراکز بهداشت در قالب یک هزارو ۹۰۰ تیم سیار با حضور در مکان های تجمعی از جمله ادارات ، سازمان ها، مراکز آموزش عالی ، مدارس، صنایع، کارگاه ها و امثال آن انجام شد.

جمعیت استان البرز حدود سه میلیون و۲۰۰ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha