پیکر ۲ شهید حمله تروریستی کرمان و یک شهید دفاع مقدس در مشهد تشییع شد

مشهد- ایرنا- پیکر شهیدان حمله تروریستی کرمان "مریم قوچانی غروی" و"عادل رضایی" و شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس"جواد ایزدی" امروز شنبه با حضور مردم قدرشناس مشهد در این شهر تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمعیت انبوهی از اقشار مختلف مردم قدرشناس مشهد در بلوار امامت این شهر حضور به هم رسانده و پیکر این سه شهید را در این مسیر تشییع کردند. حضور بانوان و جوانان در این تجمع قابل توجه بود.

محمد دهقان ، معاون حقوقی رییس جمهور نیز در این مراسم حضور داشت.

پیکر ۲ شهید حمله تروریستی کرمان و یک شهید دفاع مقدس در مشهد تشییع شد

"شهیده قوچانی غروی"، ساکن مشهد مقدس، همسر غلامحسین دهقان برادر بزرگ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور است، دختر این شهید گرانقدر نیز جزو مجروحان حمله تروریستی کرمان است که دچار قطع عضو شده و هنوز به هوش نیامده و در بخش مراقبتهای ویژه تحت درمان است.

براساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شهید رضایی دیگر شهید حملات تروریستی مزار حاج قاسم سلیمانی در اصل اهل کرمان بوده و به عنوان خادمیار در حرم مطهر رضوی فعالیت داشته است.

شهید دفاع مقدس "جواد ایزدی" نیز متولد ۱۳۴۱ در مشهد است که در فروردین ۶۲ در منطقه "شرهانی" خوزستان شهید و مفقود الاثر شده بود و در نهایت پیکر مطهرش در سال جاری پیدا و هفته گذشته با آزمایش دی. ان. ای شناسایی و تعیین هویت شد و پس از ۴۰ سال خانواده و مادر این شهید با فرزندشان در مشهد وداع کردند.

ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه عصر روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در یک عملیات تروریستی در گلزار شهدای کرمان و مسیر زائران سردار سلیمانی، ۲ انفجار رخ داد که به دنبال آن، ۹۰ نفر از هموطنان شهید و ۲۸۴ نفر نیز مصدوم شدند.

گروه تروریستی تکفیری داعش در بیانیه‌ای رسمی مسوولیت انفجارهای انتحاری چهارشنبه خونین را در کرمان بر عهده گرفت.

مردم خراسان رضوی، ۱۷ هزار و ۴۰۵ شهید، ۵۳ هزار و ۶۸۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۸ آزاده برای حفظ تمامیت ارضی کشور و آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha