۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۰
کد خبر: 85307882
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

پیکر پاک هشت شهید مدافع حرم در مشهد تشییع شد+فیلم

مشهد-ایرنا- پیکر پاک هشت شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) از واقعه «خان طومان» سوریه در سال ۱۳۹۵، عصر پنجشنبه در مشهد تشییع و به حرم مطهر رضوی منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر مطهر شهیدان «مهدی ذاکرحسینی، علی آقا عبدالهی، حسن اکبری و سید مصطفی صادقی از تهران و شهید رضا عباسی از کرمانشاه، شهید غلامعلی تولی از گرگان، شهید محمدرضا یعقوبی کیاسه از گیلان و شهید الیاس چگینی از قزوین» عصر امروز از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شدند.

در این آئین مردمی، جمع زیادی از خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف مردم پیکر پاک شهدای منطقه خان طومان سوریه را که به تازگی در عملیات تفحص و از طریق دی.ان.ای شناسایی شده بودند را تا حرم مطهر رضوی همراهی کردند.

اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در حمله عناصر تکفیری به منطقه خان طومان سوریه شماری از رزمندگان مدافع حرم اهل بیت(ع) شهید شده و پیکرهای مطهر آنان سالها در منطقه باقی ماند.

بر اساس اعلام بنیاد شهید خراسان رضوی، پس از اقامه نماز مغرب و عشا آئین ویژه ای در حرم مطهر رضوی با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در قالب وداع با شهدا و ذکر مصیبت اهل بیت(ع) برگزار می شود.

۷۱۸ شهید و جانباز مدافع حرم از استان خراسان رضوی شامل ۲۷۴ شهید و ۴۴۴ جانباز طی یک دهه گذشته، در راه مقابله با گروههای تروریستی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم شده است.

از این تعداد شهید، ۲۲۲ نفر در قالب لشکر فاطمیون و بقیه نیز به عنوان شهدای ایرانی مدافع حرم در نبرد با جریانات تکفیری در کشورهای منطقه حضور داشته اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha