باغ راه فاطمه زهرا (س)، بزرگترین طرح بازآفرینی پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - طرح بزرگ باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی مراحل ساخت آن شروع شده، به مراحل تکمیل خود نزدیک و در آینده نزدیک در دسترس شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به وسعت حدود ۱۰ کیلومتر که در سال ۱۳۸۳ شروع شده اکنون در مراحل پایانی و بهره برداری است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران روز چهارشنبه در خصوص فرآیند اجرای طرح باغ‌ راه حضرت زهرا (س) به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح بزرگترین طرح بازآفرینی شهری در تهران محسوب می‌شود که ۹.۵ کیلومتر طول و ۳۰ تا ۳۵ متر عرض دارد.

سید مهدی هدایت اظهار کرد: این طرح در ۲ منطقه ۱۷ و ۱۸ در حال انجام است و به عنوان محور گردشگری در این ۲ منطقه محسوب می‌شود و در ادامه این پروژه به رودخانه کن متصل خواهد شد.

باغ راه فاطمه زهرا (س)، بزرگترین طرح بازآفرینی پایتخت

هدایت با اشاره به مسیر راه‌آهن تهران ـ تبریز افزود: این طرح در گذشته، فاصله‌ای بین ۲ منطقه ۱۷ و ۱۸ ایجاد کرده بود که با توجه به اینکه ریل این مسیر به زیر زمین هدایت شد عرصه رها شده‌ای در این منطقه وجود داشت که ۱۰ تا ۱۵ سال این عرصه در وضعیت بلاتکلیف قرار داشت.

به گفته وی، در گذشته این طرح در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت اما تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر از این طرح در منطقه ۱۸ آماده و به بهره‌برداری رسید و در آن مقطع برنامه مراسم افتتاح این طرح انجام شد.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران تاکید کرد: از ۹.۵ کیلومتر این طرح ۳.۵ کیلومتر در منطقه ۱۷ و ۶ کیلومتر آن در منطقه ۱۸ قرار دارد که هم اکنون پیشرفت فیزیکی طرح ۳۰ درصد است.

وی یادآور شد: برای ۶ کیلومتر از ۹.۵ کیلومتر این باغ‌ راه در منطقه ۱۸ فضاهای دانش‌ بنیان و مراکز اشتغال در نظر گرفته شده و در منطقه ۱۷ نیز با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن امامزاده حسن (ع) فضا های رویدادی و مذهبی در این قسمت پیش‌بینی شده که البته در این طرح سرانه‌های فرهنگی، ‌آموزشی و درمانی نیز پیش بینی شده است.

هدایت ادامه داد: در حال حاضر نیز ۵ پیمانکار در مسیر طرح در حال فعالیت هستند و اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح گردشگری تعیین شده است.

به گزارش ایرنا، پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۱۷ و ۱۸ و رونق گردشگری شهری در مناطق کمتر برخوردار شهر آغاز به کار کرد.

این پروژه به طول ۹ کیلومتر بر بام تونل قطار تهران تبریز و عرض ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده که فاز نخست این طرح در اواخر سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha