احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران در مراحل پایانی

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از مراحل پایانی باغ راه ۱۰ کیلومتری حضرت فاطمه زهرا (س) در جنوب پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی هدایت روز دوشنبه در نشست خود با پیمانکاران طرحهای بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین محله نفرآباد اظهار کرد: طرح بازآفرینی باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) که چند سالی است با هدف توسعه گردشگری و برقراری عدالت اجتماعی در حال ساخت است به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نزدیک شده و در ماه های آینده در دسترس شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، طرح احداث باغ راه حضرت فاطمه زهرا (س) به وسعت حدود ۱۰ کیلومتر که با هدف کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی در سال ۱۳۸۳ شروع شده، با پیگیری‌های انجام شده و تلاش پیمانکاران فعال در طرح به مرحله پایانی و بهره برداری نزدیک است.

هدایت با بیان اینکه این طرح به عنوان محور گردشگری مناطق ۱۷ و ۱۸ محسوب شده و در ادامه به رودخانه کن متصل خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر نیز ٩ پیمانکار در مسیر طرح در حال فعالیت و اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این طرح گردشگری تعیین شده است.

احداث باغ راه ۱۰ کیلومتری جنوب تهران در مراحل پایانی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص طرح بازآفرینی نفرآباد گفت: این طرح یکی از کامل‌ترین طرح های بازآفرینی در کشور است که در ابعاد مختلف، بازآفرینی در آن صورت می‌گیرد در محله نفرآباد هم مسکن الگو می‌سازیم و هم خدمات در حال افزایش است البته دولت را هم پای کار آوردیم تا بخشی از خدمات که در تکلیف قانونی دولت قرار دارد، انجام شود.

به گفته هدایت، طرح ویژه محله تاریخی نفرآباد در اسفند سال ۱۴۰۰ تدوین و با همراهی‌های کمیسیون ماده پنج در شهریور سال ۱۴۰۱ تصویب شده و عملیات اجرایی این پروژه با پیگیری شهرداری و تلاش پیمانکاران در حال پیشرفت است.

در این جلسه چالش‌ها و ملاحضات پیمانکاران برای پیشبرد طرح مطرح شد و مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران نیز نکاتی را جهت رفع موانع و تسریع در روند پیشبرد و تکمیل طرح اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، پروژه باغ راه حضرت فاطمه الزهرا(س)، بزرگترین پروژه بازآفرینی شهری با رویکرد کاهش شکاف اجتماعی، افزایش سرانه فرهنگی و رفاهی مناطق ۱۷ و ۱۸ و رونق گردشگری شهری در مناطق کمتر برخوردار شهر آغاز به کار کرد.

این پروژه به طول ۹ کیلومتر بر بام تونل قطار تهران تبریز و عرض ۳۰ متر با وسعت حدود ۲۷ هکتار تعریف شده که فاز نخست این طرح در اواخر سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha