۱۳ دی ۱۴۰۲، ۷:۰۷
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85341867
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

۴۶ هزار گواهینامه رانندگی اولی در البرز صادر شد

کرج - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از صدور ۴۶ هزار گواهینامه رانندگی اولی (پایه سوم) طی سال جاری در این استان خبرداد.

سرهنگ "حمدالله رحمتی پور" روز چهارشنبه د رگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای افرادی که گواهینامه پایه سوم اخذ می کنند در سال اول شرایط و محدودیت‌هایی تعیین شده و در صورت رعایت آنها از سوی دارندگان گواهینامه آنان تا سقف ۱۰ سال اعتبار دارد.
وی اضافه کرد: برای رانندگان اولی که گواهینامه دریافت می کنند محدودیت هایی از جمله عدم رانندگی به تنهایی تا سه ماه پس از دریافت گواهینامه و حضور یک راننده دارنده گواهینامه که مشمول محدودیت‌های مذکورنباشد، الزامی است.
رحمتی پور گفت: مرتکب نشدن تخلفات حادثه ساز (دارای نمره منفی موضوع جدول ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی) ، عدم رانندگی از ساعت ۲۴ تا پنج صبح ، ممنوعیت رانندگی در معابر برون شهری و رانندگی حداکثر تا شعاع ۲۵ کیلومتری شهرها از جمله محدودیت های دیگر رانندگان دارنده گواهینامه اولی است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرزافزود: در صورت ارتکاب تخلف و بروز تصادف منجر به مصدومیت و فوت و رعایت نکردن شروط و محدودیت‌های مندرج در گواهینامه اعم از استفاده از عینک، سمعک و ‌امثال آن ، گواهینامه این افراد ضبط خواهد شد.
وی ز یادآور شد: رانندگان مشمول ظرف مدت یک ماه پس از ضبط گواهینامه فرصت دارند به مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور محل سکونت مراجعه نموده و در دوره های آموزش دوباره در یکی از آموزشگاه های رانندگی با ارائه معرفی نامه پلیس شرکت کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha