یک سوم بزرگسالان آمریکایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را «غیرقانونی» می‌دانند

تهران-ایرنا- بر اساس یک نظرسنجی که به تازگی منتشر شد، حدود یک سوم افراد بزرگسال آمریکایی بر این باورند که «جو بایدن» به طور قانونی به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ انتخاب نشده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای هیل، نظرسنجی جدید «واشنگتن‌پست» و «دانشگاه مریلند» حاکی از آن است که تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها نسبت به ۲ سال پیش، پیروزیجو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ را زیر سوال می‌برند.

طبق این نظرسنجی، بیش از یک سوم آمریکایی‌ها یا ۳۶ درصد، پیروزی بایدن را مشروع نمی‌دانند.

درحالی که ۶۲ درصد از بزرگسالان آمریکایی بر این باورند که بایدن به طور قانونی انتخاب شده است، اما این آمار نسبت به ۶۹ درصد در نظرسنجی مشابه در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

بیشترین کاهش در میان کسانی که می‌گویند «نتایج انتخابات ۲۰۲۰ قانونی است»، مربوط به جمهوری‌خواهان بوده است که از ۳۹ درصد ۲ سال پیش، به ۳۱ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

در همین حال، تعداد دموکرات‌هایی که فکر می‌کنند بایدن به طور قانونی انتخاب شده است، از ۹۴ درصد به ۹۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این نظرسنجی، در میان کسانی که اطلاعات [سیاسی] خود را به طور عمده از شبکه «فاکس نیوز» دریافت می‌کنند، از هر ۱۰ نفر تنها ۳ نفر می‌گویند که بایدن به طور قانونی برنده انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا شد.

این نظرسنجی در تاریخ ۱۴ تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ از بین یک هزار و ۲۴ بزرگسال آمریکایی انجام شد و دارای حاشیه خطای مثبت یا منفی ۴.۱ درصد است.

از سوی دیگر، نتایج نظرسنجی «آسوشیتدپرس» نشان داد که در بحبوحه بدبینی‌های گسترده آمریکایی‌ها نسبت به آینده هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، بسیاری از جمهوری‌خواهان اطمینان ندارند که آرا در رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده به درستی شمارش شود.

تنها حدود یک چهارم جمهوری‌خواهان می‌گویند اطمینان «زیادی» دارند که آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با دقت شمارش می‌شوند و [این آمار] به‌طور قابل‌توجهی کمتر از دموکرات‌ها است.

آسوشیتدپرس عنوان می‌کند که این شک و تردید در میان جمهوری‌خواهان پس از آن ایجاد شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست خود در سال ۲۰۲۰ را به تقلب در انتخابات نسبت داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha