بدبینی آمریکایی‌ها نسبت به روند انتخاباتی این کشور

تهران-ایرنا- طبق نظرسنجی جدید «آسوشیتدپرس»، در بحبوحه بدبینی‌های گسترده آمریکایی‌ها نسبت به آینده هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، بسیاری از جمهوری‌خواهان اطمینان ندارند که آرا در رقابت‌های مقدماتی ریاست‌جمهوری ایالات متحده به درستی شمارش شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نظرسنجی «AP-NORC» نشان داد که حدود یک سوم جمهوری‌خواهان می‌گویند که اطمینان «قابل توجه» یا «زیادی» نسبت به این موضوع دارند که آرا در انتخابات آتی مقدماتی جمهوری‌خواهان و گروه‌های حزبی به درستی شمارش خواهند شد.

این درحالی است که از هر ۱۰ جمهوری‌خواه، سه نفر معتقدند که نسبت این موضوع اعتمادی «متوسط» دارند و ۳۲ درصد می‌گویند که «اطمینان کم» یا «هیچ» اعتمادی ندارند؛ این در حالی است که روند مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در آستانه آغاز است.

در مقابل، ۷۲ درصد از دموکرات‌ها «مطمئن» هستند که حزب آنها در رقابت‌های مقدماتی آرا را به‌طور دقیق شمارش می‌کند.

بر اساس این نظرسنجی، جمهوری‌خواهان همچنان نسبت به شمارش دقیق آرا در رقابت‌های اولیه یا بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده به طور گسترده‌ای شک و تردید دارند.

تنها حدود یک چهارم جمهوری‌خواهان می‌گویند اطمینان «زیادی» دارند که آرای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ با دقت شمارش می‌شوند و [این آمار] به‌طور قابل‌توجهی کمتر از دموکرات‌ها است.

آسوشیتدپرس عنوان می‌کند که این شک و تردید در میان جمهوری‌خواهان پس از آن ایجاد شد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا شکست خود در سال ۲۰۲۰ را به تقلب در انتخابات نسبت داد.

بر پایه این گزارش، مقامات انتخابات فدرال و ایالتی و همچنین دادستان کل ترامپ گفته‌اند که هیچ مدرک موثقی مبنی بر آلوده بودن انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا وجود ندارد.

نظرسنجی «AP-NORC» همچنین نشان داد که افراد بزرگسال ایالات متحده به هر دو حزب سیاسی اصلی این کشور به طور گسترده‌ای بی اعتماد هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha