شهید سلیمانی از هیچ کمکی به مقاومت فلسطین دریغ نکرد/ قدردان حمایت ایران هستیم

تهران- ایرنا- رئیس هیات مشورتی و سخنگوی علمای فلسطین در لبنان و خارج در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا تصریح کرد که سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از هیچ پشتیبانی و کمکی به مقاومت در منطقه بویژه مقاومت فلسطین دریغ نکرد و ملت فلسطین قدردان حمایت های جمهوری اسلامی ایران هستند.

«شیخ محمد صالح الموعد» امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نقش شهید سلیمانی در پشتیبانی از مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، یمن و فلسطین برکسی پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: سپبهد شهید حاج قاسم سلیمانی در همه بخش های پشتیبانی، تجهیزاتی، راهبری، مادی و کمک ها و تجربه های رزمی در کنار مقاومت و ملت فلسطین بود و فرماندهان مقاومت بویژه جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین بارها براین موضوع تاکید و به خاطر این کمک ها از جمهوری اسلامی آشکارا تشکر کرده اند.

الموعد گفت: انقلاب اسلامی از آغاز الهام بخش ملت های آزاده و در راس آن ها ملت فلسطین بوده است و ملت مظلوم فلسطین همه انواع حمایت ها را از انقلاب، نظام و ملت ایران دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: بستن سفارت رژیم صهیونیستی در تهران و تبدیل آن به سفارت فلسطین و برافراشتن پرچم فلسطین برفراز آن، اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره)، حمایت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بویژه شاخه قدس از ملت فلسطین و تلاش برای همبستگی اسلامی به منظور احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین از نمونه های برکات و حمایت های جمهوری اسلامی از ملت فلسطین است.

سخنگوی شورای علمای فلسطین اظهار داشت: حمایت های جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران از فلسطین و مقاومت آن در زمان رهبری امام خامنه ای (دام ظله العالی) نیز ادامه یافت و بخش اعظمی از سخنرانی های ایشان را موضوع فلسطین، ملت و مقاومت آن تشکیل می دهد.

الموعد اضافه کرد: نقش حاج قاسم سلیمانی نیز در دفاع و حمایت از ملت و مقاومت فلسطین در همین چارچوب و در سایه رهنمودهای مستقیم امام خامنه ای (دام ظله العالی) تعریف شده بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی به رهبری امام خامنه ای (دام ظله العالی) و همه مسئولان آن و در راس آن ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که شهید قدس و فلسطین است، نقش مستقیم و بارزی در به تاخیر و شکست انداختن طرح عادی سازی روابط برخی دولت ها با رژیم صهیونیستی و ناکام گذاشتن این خیانت بزرگ داشتند.

الموعد گفت: ملت فلسطین قدردان حمایت های جمهوری اسلامی ایران است که برغم همه دشمنی ها، محاصره و تحریم ها براساس یک موضع عقیدتی شرعی و انسانی به یاری ملت فلسطین و دیگر مظلومان جهان شتافت و اکنون به برکت این موضع مقدس به یک ابرقدرت تبدیل شده است که آمریکا و غرب را به چالش می کشد.

وی افزود: آخرین شهید جمهوری اسلامی ایران در راه قدس، سردار شهید سید رضی موسوی بود که مانند سپهبد حاج قاسم سلیمانی شهید راه قدس شد و در راه آزادی فلسطین و قدس به شهادت رسید و ما به روح مطهر این شهید و همه شهدای راه قدس درود می فرستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha