جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان شمالی ۱۷.۵ درصد افزایش یافت

بجنورد- ایرنا- مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هشت میلیون و ۷۵۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۹ ماه امسال در استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷.۵ درصد افزایش یافت.

علیرضا صادق روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند جوجه ریزی در سطح استان مطلوب است و در این راستا هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ۱۲۰ واحد مرغداری با ظرفیت تولید سه میلیون و ۳۵۲ هزار قطعه در هر دوره در سطح استان وجود دارد که ۱۱۰ واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره سه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی فعال است.

اختصاص ۱۵۰ هزار قطعه جوجه وارداتی

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برای تامین جوجه یک روزه اقداماتی از جمله اختصاص جوجه های وارداتی برای استان ها دارد که در این رابطه ۱۵۰ هزار قطعه به استان اختصاص داده شد.

وی افزود: پیگیرهای لازم برای اختصاص ۲۰۰ هزار قطعه جوجه یک روزه وارداتی در مرحله دوم از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است.

صادق با بیان اینکه مرغداران در حال حاضر در تامین نهاده های مورد نیاز هیچ مشکلی ندارد گفت: وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص خریدهای وارداتی انجام داده است و مرغداران از طریق سامانه بازارگاه نسبت به خرید این نهاده ها اقدام کنند.

وی بر رونق صنعت مرغ استان تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نگاه ویژه ای برای تامین گوشت مورد نیاز شهروندان وجود دارد به این صنعت نیز باید توجه شود که از بانک های عامل می خواهیم تا تسهیلات مورد نیاز مرغداران برای ایجاد، توسعه و خرید تجهیزات مورد نیاز اختصاص دهند.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش از واحد های مرغداری که تاکنون گازرسانی نداشته اند خواست برای این مهم به شرکت گاز مراجعه کنند و این واحدها تا پایان امسال مهلت دارند از تسهیلات گازرسانی استفاده کنند.

سرانه مصرف گوشت مرغ در خراسان شمالی ۲۶ کیلوگرم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha