ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۲۰ مدرسه در استان اردبیل ساخت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اردبیل گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از زمان فعالیت خود حدود ۱۲۰ مدرسه و مرکز آموزشی عمدتا در مناطق روستایی این استان ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مهدی افتخاری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری بیله‌سوار همچنین به حمایت از مدارس خاص در قالب طرح قرارگاه عدالت آموزشی در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: امسال طرح تقویت دروس در مناطق محروم استان در خانه‌های استان برگزار شد ، همچنین سه هزار برگ جزوه آموزشی در بین دانش‌آموزان پخش و نمونه سوالات آموزشی هم چاپ شد.

وی ادامه داد: طرح آموزش از راه دور برای بازماندگان از تحصیل در چهار مدرسه اجرا و در این راستا ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد ، همچنین در سه مدرسه طرح مهارت با هزینه چهار میلیارد ریال اجرا شد.

افتخاری با اشاره به این که توانمندسازی گروه‌های مردمی اصلی‌ترین وظیفه این ستاد است، ادامه داد: نیازمند همکاری جدی بانک‌ها در ارائه و پرداخت تسهیلات هستیم.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۲۰ مدرسه در استان اردبیل ساخت

طرح جهش تولید در ۸۰ هزار هکتار از اراضی بیله‌سوار اجرا می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین از اجرای طرح جهش تولید در ۸۰ هزار هکتار از اراضی بیله‌سوار مغان خبرداد و گفت: این طرح در دیم‌زارها به صورت مشارکتی توسط سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا می‌شود.

افتخاری ادامه داد: امسال در مجموع ۳۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اردبیل در قالب طرح جهش تولید زیرپوشش قرار خواهد گرفت که ۸۰ هزار هکتار از این طرح در شهرستان بیله‌سوار اجرایی می‌شود و تاکنون ۵۳ هزار هکتار کشت قراردادی توسط زارعان منطقه انجام شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اردبیل تصریح کرد: در راستای این طرح ۲۶ کارشناس مرتبط با حوزه کشاورزی و ۱۰ کارشناس جهاد کشاورزی استان اردبیل همکاری دارند.

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۱۲۰ مدرسه در استان اردبیل ساخت

افتخاری از شناسایی ۳۰۰ طرح آماده جهت حمایت در بیله‌سوار مغان خبر داد و افزود: طی سال‌های اخیر ۴۲۰ طرح در بیله‌سوار اجرایی شده و ۳۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد اراضی دیم کشاورزی کشور در استان اردبیل قرار دارد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این راستا اقدامات خوبی در استان در دست اجرا دارد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اردبیل با قدردانی از مشارکت بانک ملی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان در طرح‌های بنیاد برکت در شهرستان اظهار کرد: این ستاد آمادگی لازم برای همکاری در بخش‌های عمرانی شهرستان و طرح‌های عدالت آموزشی و ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی در منطقه را دارد.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha