۲۳ واحد آموزشی استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اعلام کرد: ۲۳ واحد آموزشی این استان با ۱۱۵ کلاس درس برای افتتاح در ایام‌الله دهه مبارک فجر آماده بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بهزاد محمدی خلفلو روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران، مجموع فضای آموزشی قابل بهره‌برداری در ایام‌الله دهه مبارک فجر در استان اردبیل را ۱۷ هزار و ۳۰۹ متر مربع اعلام کرد و گفت: برای احداث این واحدهای آموزشی سه هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی مجموع اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل در سال جاری را سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: با این میزان اعتبار، هم‌اینک ۱۹۸ پروژه مدرسه‌سازی در استان اردبیل در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین با اشاره به پیش‌بینی اجرای ۲۴ پروژه مدرسه‌سازی جدید از سال آینده بیان کرد: تمام سعی ما بر این است که نیاز به فضای آموزشی در استان تامین شده و طرح‌های نیمه تمام در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: در زمان آغاز سال تحصیلی جاری تجهیزات آموزشی به ارزش ۲۳۰ میلیارد ریال خریداری شده و در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل قرار گرفت و در چهار ماه گذشته نیز تجهیزات قابل توجهی به ارزش ۱۷۰ میلیارد ریال تامین و تحویل آموزش و پرورش استان شد.

۲۳ واحد آموزشی استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد

محمدی همچنین گفت: امسال برای ایزوگام و آسفالت مدارس استان ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده و با صرف آن، ۱۰۰ هزار متر مربع از سقف فضاهای آموزشی استان آسفالت و ایزوگام شده است.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی برای احداث سه مجتمع آموزشی بزرگ مجهز به درمانگاه، مسجد، بانک و مراکز فرهنگی و ورزشی مرتبط با رویکرد محله‌محور و در استان اردبیل خبر داد و افزود: مراحل مطالعاتی احداث یک واحد از این مجتمع‌ها در شهر اردبیل آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل همچنین مجتمع بزرگ آموزشی دارالفنون اردبیل با ۱۰ هزار متر مربع فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی را بزرگترین مجتمع در حال تکمیل در شهر اردبیل ذکر کرد و گفت: این پروژه با سه هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی این موسسه اقتصادی در حال طی مراحل نهایی ساخت است.

وی بیان کرد: این مجتمع آموزشی که بزرگترین واحد آموزشی غرب کشور به شمار می‌رود، با ۳۰ کلاس درس دخترانه و پسرانه و مجهز به سالن ورزشی، آمفی تئاتر، کتابخانه، سالن مطالعه و آزمایشگاه طی ۱۰ ماه گذشته در حال احداث بوده و پس از بهره‌برداری در آینده نزدیک، بخش مهمی از نیاز مرکز استان اردبیل به فضای آموزشی دوره دوم متوسطه را رفع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، در سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ حدود ۲۶۳ هزار دانش‌آموز در سه هزار و ۴۰۰ مدرسه و ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس در ۱۹ منطقه آموزشی استان اردبیل با هدایت ۱۹ هزار معلم و مربی آموزشی مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha