۵۷۳ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی در حال ساخت است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ۵۷۳ کیلومتر باند دوم راه در استان با پیشرفت متوسط ۳۷ درصد در دست اجراست که برای تکمیل آنها به ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در بیرجند اظهار کرد: با اقدامات خوب صورت گرفته در دولت سیزدهم، کم کاری‌های گذشته در حوزه راه‌های استان جبران شده‌ است و هفته دولت امسال ۴۴ کیلومتر باند دوم به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۸۴ کیلومتر نیز آغاز شد.

وی به نقش بی‌بدیل خانواده بزرگ حمل و نقل و حوزه‌های وابسته به آن در کشور اشاره کرد و افزود: اقدامات رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل که مسیر توسعه استان و ارائه خدمات به مردم را هموارتر می‌کنند، قابل تقدیر است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه اقدامات دولت در ۲ سال اخیر در حوزه حمل و نقل و راه قابل توجه است گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم زیرساخت راه که در گذشته مغفول مانده بود، مورد توجه جدی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته ۱۵۰ کیلومتر باند دوم راه در استان افتتاح شده و تا پایان امسال ۱۲۰ کیلومتر دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

عباس‌زاده از افتتاح ۲۷۰ کیلومتر راه دوبانده در دولت سیزدهم به عنوان اقدامی جهادی یاد کرد و گفت: رتبه برتر کشوری را در تحویل باندهای دوم کسب کردیم که نوید خوبی است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی هم در ۲ سال گذشته احداث و تحویل مردم شده است ادامه داد: حوزه راه جزو گران‌ترین و با هزینه‌ترین خدمات در کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گره‌گشایی دولت از طرح راه آهن استان گفت: اجرای طرح بزرگ راه آهن شرق یکی از اقدامات قابل توجه و هدیه بزرگ دولت به مردم شرق کشور به ویژه خراسان جنوبی است.

وی افزود: آخرین جلسه رئیس جمهور با وزرا و معاونین مربوطه در چند روز گذشته درباره پروژه ریلی شرق کشور برگزار شد و پروژه راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد در حال حاضر بزرگترین پروژه ریلی کشور به شمار می‌رود.

عباس‌زاده با تاکید بر اینکه دولت بر اتمام پروژه راه آهن خراسان جنوبی مصمم است گفت: راهکارهای لازم برای تامین مالی پروژه و پیمانکاران آن مشخص شده که نشان دهنده عزم دولت برای اتمام پروژه است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه قطعه بیرجند - قاین - یونسی پیشرفت قابل توجهی دارد و از آنجایی که جزو معدود مراکز استانی هستیم که به خط ریلی متصل نیستیم امیدواریم این پروژه تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ارزش اقتصادی و تحولی که راه آهن شرق برای خراسان جنوبی و کشور به همراه دارد گفت: این طرح مهم تحول بزرگ زیرساختی و اقتصادی را در منطقه رقم خواهد زد.

۵۷۳ کیلومتر باند دوم راه‌های خراسان جنوبی در حال ساخت است

عباس‌زاده اضافه کرد: خدمات مطلوب را همکاران ما در حوزه حمل و نقل ارائه می‌دهند به ویژه در ایام اربعین و پایان ماه صفر که لازم است از تلاش و همت بالای آنان قدردانی کنیم.

وی گفت: تا ۲ ماه آینده عملیات اجرایی خط انتقال فرآورده‌های نفتی به خراسان جنوبی که مصوبه شورای اقتصاد را اخذ کرده، آغاز می‌شود و در حال حاضر به دلیل نبود خط انتقال، زحمت حمل فرآورده‌های نفتی را رانندگان بزرگوار می‌کشند.

رییس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل کالای شهرستان بیرجند هم در این مراسم گفت: دی سال ۱۴۰۰ عوارض جاده‌ای از چهار به ۹ درصد افزایش یافت که درخواست ما این است این افزایش عوارض در جاده‌ها هزینه شود.

علی کریم پور افزود: رانندگان از وضعیت برخی جاده‌های استان و کشور گلایه مند هستند که باید در راستای رفاه آنان ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: رانندگان در تمامی میدان‌ها پای کار هستند و لازم است مشکل سوخت رانندگان با پیگیری مسئولان رفع شود و افزایش یابد همچنین با کمبود ناوگان حمل و نقل در استان مواجه هستیم که باید در این زمینه تسهیلات اختصاص یابد.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های حمل و نقل مسافر خراسان جنوبی هم گفت: ۴۰ شرکت مسافربری در استان فعال است.

علی دلاکه افزود: در خراسان جنوبی به دلیل استقبال کم، بخش حمل و نقل مسافر صرفه اقتصادی ندارد.

وی بیان کرد: درخواست ما این است که معاونت عمرانی استانداری جلسه موردی و تخصصی برای بررسی مشکلات بخش حمل و نقل کالا و مسافر برگزار کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha