تکمیل راه آهن اردبیل - میانه نیازمند ۲۰ هزار میلیارد ریال است

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اول امسال تاکنون به پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافته و ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر هم اختصاص خواهد یافت.

داود شایقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه اعتبار مصوب در قانون بودجه برای این طرح چهار هزار ۸۰۰ میلیارد ریال بوده اما در عملکرد مالی سال ، ۱۳ هزار میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: امسال برای تکمیل طرح راه‌آهن اردبیل - میانه هفت هزار و ۲۰۰ ریال اعتبار مصوب شد که تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن اختصاص داده شد و مقرر است ۲ هزار میلیارد دیگر هم در آینده نزدیک برای این طرح اختصاص یابد.

شایقی درباره اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان گفت: ردیف اعتباری (مجوز ماده ۲۳) برای اتصال طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان در نظر گرفته شده و امیدواریم با حمایت دولت و مسئولان استان این طرح عملیاتی شود.

وی با اشاره به وجود شرکت‌های کشت و صنعت مغان و پارس در شمال استان و برنامه دولت برای افزایش یک میلیون تنی تولید بخش کشاورزی در پایاب خداآفرین افزود: با اتصال راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و آسیای میانه تحول بزرگی در خط ریلی، رونق اقتصادی و توسعه صادرات استان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های بزرگراهی استان گفت: در سال‌های اخیر برای راه‌های مواصلاتی استان با هدف ارتقای به بزرگراه نظیر جاده اردبیل – سرچم، تونل حیران ، کلور - درام و گرمی - بیله‌سوار چهار تا پنج برابر اعتبارات مصوب از طریق ردیف‌های ملی، تخصیص یافته است.

توسعه شبکه‌های بزرگراهی استان اردبیل با جدیت پیگیری می‌شود

وی ادامه داد: توسعه شبکه بزرگراهی‌ به عنوان اولویت استان با تلاش و پیگیری مدیران راه و شهرسازی در حال اجرا است و تلاش بر این است تا از ردیف‌های مختلف ملی و ظرفیت‌های قانونی بودجه برای جذب اعتبارات این حوزه استفاده شود.

شایقی افزود: همه پروژه‌های ارتقای جاده‌های اصلی به بزرگراه در استان دارای ردیف اعتبارات ملی است و در کنار آن جذب اعتبارات از طریق فاینانس بانکی و تهاتر نفتی هم مد نظر قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: امسال برای بهسازی جاده اردبیل – مشگین‌شهر چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال و برای تکمیل تونل حیران و بهسازی جاده اردبیل - سرچم هم هشت هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

شایقی اظهار کرد: تاکنون برای جاده کلور – درام چهار برابر متوسط اعتبارات تصویبی منابع مالی و برای بهسازی جاده گرمی - بیله‌سوار نیز تا پنج برابر اعتبار مصوب منابع جذب شده است.

به گزارش ایرنا ، در راستای جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی استان اردبیل از نظر شاخص‌های حمل و نقل، در دولت سیزدهم تسریع در تکمیل راه‌آهن اردبیل، توسعه شبکه بزرگراهی و توسعه و تجهیز فرودگاه اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل استان مرزی اردبیل می‌تواند در ترانزیت بار و کالا به همسایگان شمالی نقش موثری داشته باشد.

این امر به‌ ویژه در چهارچوب سیاست همسایگی و گسترش تعامل با کشورهای منطقه حائز اهمیت است و از این جهت تسریع در عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه و ادامه آن به نقطه مرزی در پارس‌آباد می‌تواند آورده‌های زیادی برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha