طرح نذر خدمت در ۱۳ روستای محروم بیله‌سوار مغان اجرا می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان از برگزاری طرح نذر خدمت در ۱۳ روستای محروم این شهرستان از پنجم تا هفتم دی خبر داد.

صاحبعلی اصغری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این طرح ۲۹۱ خانوار با یک هزار و ۷۸ نفر جمعیت زیرپوشش خدمات رایگان بهداشتی ، آموزشی و معیشتی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طرح ملی نذر خدمت در مناطق و روستاهای کم‌برخوردار و متاثر از خشکسالی بیله‌سوار با رویکرد ارائه خدمات سلامت محور ، معشیتی ، آموزرشی ، توانمندسازی و پیگیری مسائل و مشکلات روستاییان اجرا می‌شود.

وی توزیع بسته‌های معیشتی ، تهیه و اهدای لوازم تحریر بین دانش‌آموزان روستایی ، پیگیری نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ، مایه‌کوبی احشام و دام روستاییان ، معاینه و ویزیت پزشکی و ارائه خدمات دندانپزشکی و نیز ارائه کمک‌های آموزشی ، امدادی و کمک‌های اولیه را از خدمات پیش‌بینی شده در این طرح ذکر کرد.

وی افزود: برگزاری میز خدمت در راستای حل مشکلات اهالی روستاها با حضور مسئولان و همچنین شناسایی خانوارهای دارای فرزند معلول و پیگیری بیماران خاص نیز از دیگر برنامه‌های این طرح می باشد.

ایرج آقایی ، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه محرومیت‌زدایی ، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم ، ارتقای سلامت خانوارهای ساکن در این مناطق ، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیرین اجرا می‌شود.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha