پلمب مراکز مداخله‌گر سلامت در مشهد ۴۵ درصد افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مراکز مداخله گر سلامت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه که طی چهار ماه اخیر پلمب شده است، با افزایش ۴۵ درصدی به ۸۷ مورد رسید.

دکتر سید کاظم غفاریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲۷ مرکز سلامت غیر مجاز در مشهد پلمب شده و تعداد مراکز مهر وموم شده از ۶۰ به ۸۷ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: کارگروه مداخله‌گران سلامت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری نظام پزشکی این شهر و سایر دستگاه‌های ذیصلاح، این مراکز فاقد مجوز فعال در زمینه پوست و زیبایی را شناسایی و مهر و موم کرده اند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افراد فاقد صلاحیت و مجوز در این مراکز، در زمینه‌های زیبایی، پوست، مو، تزریق ژل و بوتاکس و لیزر فعالیت داشتند که تمامی متخلفان برای پیگیری پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با بیان این که مداخله گران سلامت تهدیدی برای جامعه محسوب می‌شوند، افزود: مردم باید آگاهانه و هوشمندانه نسبت به انتخاب مراکز درمانی اقدام کنند، همچنین آنها می‌توانند شکایات خود را از طریق سامانه ۱۹۰ و سامانه جامع نظارت برای پیگیری ثبت کنند.

غفاریان با اشاره به اینکه در حوزه رسیدگی به شکایات بیماران حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کشور پیشگام است، ادامه داد: این معاونت با پوشش ۹۰ درصدی رسیدگی به شکایات رتبه اول را در بین دانشگاه های تیپ یک علوم پزشکی کشور کسب نموده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha