یک مرکز غیرمجاز کاشت مو در مشهد پلمب شد

مشهد- ایرنا- معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: یک مرکز غیر مجاز کاشت مو و مداخله‌گر سلامت در حوزه پوست و مو در مشهد پلمب شد.

دکتر رضا گلدوزیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به فعالیت همزمان ۱۰ فردِ مداخله‌گرِ فاقدِ صلاحیت در این مرکز افزود: این مرکز در محدوده بلوار «وکیل آباد» مشهد فعال بوده که مراجعان بسیاری داشته است و اغلب مراجعان از اتباع خارجی بودند که از طریق فعالیت لیدرها(راهنما) به این مرکز هدایت می‌شدند.

وی ادامه داد: عدم صلاحیت حرفه‌ای تکنسین‌ها، عدم رعایت بهداشت، دفع غیر بهداشتی زباله، استفاده از داروهای غیرمجاز از جمله مواردی است که در این مرکز و مراکز غیرمجازِ مشابه به وقوع می‌پیوندد که سلامت عمومی را به مخاطره می‌اندازد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد با بیان اینکه فرار مالیاتی علی رغم گردش مالی بالا از دیگر تخلفات این مراکز مداخله گر به شمار می‌رود، گفت: با احراز تخلفات مراکز متخلف و پس از پلمب آن، با تشکیل پرونده مراتب برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع خواهد شد.

گلدوزیان گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود از مراجعه به مراکز غیرمجاز در حوزه درمان خودداری کرده و قبل از مراجعه به مرکز درمانی از قانونی بودن مرکز اطمینان حاصل فرمایند.

وی ادامه داد: در این راستا سامانه‌ اینترنتی به آدرس  https://membersearch.irimc.org  در دسترس عمومی قرار دارد که با جستجوی اسم و فامیل پزشک در این سامانه می‌توان از اطلاعات دقیق در خصوص محل فعالیت، پروانه فعالیت و مدارک پزشک اطمینان حاصل کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha