رییس نظام پزشکی:دلیل مهاجرت برخی پزشکان نبود شرایط کاری مناسب است

مشهد- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: برخی از پزشکان اهل مهاجرت نیستند اما به دلیل نبود شرایط کاری مناسب مجبور به مهاجرت شده اند که این موضوع جای نگرانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد رییس زاده در حاشیه چهل و یکمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی در مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مهاجرت در جامعه پزشکی همانند دیگر اقشار جامعه وجود دارد، اما اینکه پزشکی بدون میل و علاقه، به دلیل شرایط شغلی و دیگر شرایط کاری اقدام به مهاجرت کند، جای نگرانی دارد.

وی بدون ذکر آمار مهاجرت پزشکان ادامه داد: آمار و دلایل سیر شتاب مهاجرت جامعه پزشکان به مسوولان مربوطه اعلام شده که امید است با اخذ تصمیمات کلان که با نظر ریاست جمهوری انجام می پذیرد، نتایج ملموس و عینی کاهش مهاجرت ها را شاهد باشیم.

رییس سازمان نظام پزشکی کشور با بیان اینکه مهاجرت یک پزشک برای نظام سلامت موجب خسران است، افزود: نیروهای پزشکی کشورمان از تبحر و توانمندی بالایی در حرفه خود برخوردار هستند.

چهل و یکمین جلسه شورای عالی نظام پزشکی کشور تا فردا، ۲۴ آذرماه ادامه دارد و طبق برنامه قرار است مصوباتی را برای نظام پزشکی کشور در پی داشته باشد.

چهلمین نشست شورای عالی نظام پزشکی مشهد به مدت ۲ روز به میزبانی نظام پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha