چهارمحال و بختیاری و دِربی

شهرکرد-ایرنا- شهرآورد پایتخت بین تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در حالی روز پنجشنبه ۲۳ آذرماه برگزار می‌شود که باز هم نام یکی از داوران ورزشی چهارمحال و بختیاری بر سر زبان‌ها افتاد.

به گزارش ایرنا، شهرآورد ۱۰۲ پایتخت برای نخستین با استفاده از کمک داور ویدئوی برگزار می‌شود و تنها داور بین‌المللی که لایسنس VAR را دارد، موعود بنیادی‌فرد داور اهل چهارمحال و بختیاری است.

موعود بنیادی‌فرد درست ۲ ماه پیش مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری بود که اکنون نام وی به عنوان داور دیدار حساس استقلال و پرسپولیس مطرح شده است.

بنیادی‌فرد که روزگاری داوری را از فوتبال آموزشگاه‌ها آغاز کرد اکنون به عنوان داور بین‌المللی فوتبال ایران شناخته می‌شود و یکی از گزینه‌های مهم داوری برای قضاوت در جام ملت‌های آسیاست.

بنیادی‌فرد تاکنون ۲ بار به عنوان داور قضاوت دربی حساس پایتخت را برعهده داشته است و علاوه بر آن از سال یک بار نیز در سال ۹۶ به عنوان داور چهارم در ورزشگاه آزادی حضور داشت.

به غیر از موعود بنیادی‌فرد، داوران دیگر این استان از جمله یدالله جهانبازی نیز از چهارمحال و بختیاری به عنوان داور وسط دربی حضوری پررنگ داشت.

جهانبازی در دوم آذرماه سال ۹۳ دربی هشتادم را قضاوت کرد که در آن بازی حساس نمره قبولی گرفت اما سه سال بعد از دنیای داوری خداحافظی کرد و به جرگه ناظران داوری پیوست.

جهانبازی علاوه بر داوری وسط در سالهای گذشته ۲ باز داور چهار دیدار استقلال و پرسپولیس بود که در آن ۱۵ شهریورماه ۹۲ علی رضا فغانی داور وسط این دیدار بود.

به غیر از یدالله جهانبازی که اکنون رییس کمیته داوران فوتبال چهارمحال و بختیاری است ، سعید زارع نیز از دیگر داوران این استان در دربی های پایتخت بوده است.

سعید زارع در دربی ۸۱ به همراه تورج حق وردی کمک یک دیدار شهرآورد تهران بود و بهترین عملکرد را در آن بازی از خود به نمایش گذاشت و اشتباه داوری به نام او ثبت نشد.

به گزارش ایرنا، VAR مخفف Video assistant referee یا کمک داور ویدیویی است که در این سیستم به جای تصمیم‌گیری به صورت سه نفره مسوول گرفتن تصمیمات هستند آنها اینکار را با بررسی ویدیو اتفاقات افتاده انجام می‌دهند و از آن برای چهار وضعیت گل‌ها، کارت قرمز ، پنالتی‌ها و دادن کارت به بازیکن استفاده می‌کنند.

موعود بنیادی‌فرد، میثم حیدری و وحید زمانی به عنوان داور و قهرمان نجفی، حمید نادری و بهمن عبداللهی به عنوان کمک داور از چهارمحال و بختیاری حضور دارند.

چهارمحال و بختیاری و دِربی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha