بسته خبری پلیس هرمزگان؛ کشف قاچاق میلیاردی تا توقیف خودرو

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با هوشیاری ماموران انتظامی سیریک یک دستگاه تصفیه روغن و یک دستگاه آزمایش روغن ترانسفورماتور برق قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان کشف شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز سه شنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه شهید مردان شهرستان سیریک حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی سیریک به میناب به یک دستگاه خودروی وانت نیسان مشکوک شدند و آن را برای بررسی متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو تعداد یک دستگاه تصفیه روغن و یک دستگاه تست روغن ترانسفورماتور برق قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال بدون مدارک گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به توقیف این خودرو خاطرنشان کرد: یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

توقیف کامیون سوخت قاچاق در بندرعباس

فرمانده انتظامی بندرعباس هم از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عباس علی یاری افزود: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده های نفتی ماموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید میرزایی، روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری محور مواصلاتی به سمت بندرعباس به یک دستگاه کامیون کشنده مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از کامیون ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق گازوئیل کشف کردند و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی سوخت کشف شده ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم میگو قاچاق در سیریک

فرمانده انتظامی سیریک از کشف یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم گرم میگو خشک شده قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دراین شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد رضا رستمی با اعلام این خبر گفت:در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران پاسگاه شهید مردان سیریک حین گشت زنی و کنترل محور سیریک به میناب به یک دستگاه خودرو ایسوزو مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: دربازرسی از خودرو تعداد یک تن و ۸۰۰ کیلو گرم میگو خشک شده بدون مدارک بهداشتی کشف و ضبط شد.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده برابر نظر کارشناسان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم نیز در این زمینه دستگیر که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

توقیف پژو در جاسک با ۵۷۸ کیلوگرم تریاک

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان جاسک، ۵۷۸ کیلو و ۳۸۰گرم تریاک با توقیف یک دستگاه پژو کشف شد.

سردار جاویدان اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، بامداد روز گذشته بیستم آذرماه ماموران انتظامی شهرستان چ جاسک با همکاری عوامل موادمخدر استان و شهرستان سیریک هنگام کنترل خودروهای عبوری حین کنترل محور روستای کمپکی (جاسک) به یک دستگاه پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی ادامه داد: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز و با شلیک ماموران به لاستیک خودرو، راننده با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه و تاریکی هوا خودرو را رها و به سمت باغات و کوه‌های اطراف متواری شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه در بازرسی از این خودرو ۵۷۸ کیلو و ۳۸۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک سواری پژو ۴۰۵ نیز توقیف شد.

کادیلاک قاچاق در توقیف پلیس میناب

فرمانده انتظامی هرمزگان همچنین از شناسایی و توقیف یک دستگاه خودرو کادیلاک قاچاق به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در شهرستان میناب خبر داد.

سردار جاویدان یادآورشد: ماموران انتظامی یگان امداد میناب در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالای خارجی حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی میناب - بندرعباس، به یک دستگاه خودرو کادیلاک مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران مدارک راننده و خودرو را بررسی و با استعلام صورت گرفته از سامانه راهور مشخص شد شماره شاسی، شماره موتور و شماره پلاک جعلی و بدون مجوز می باشد که خودرو جهت سیر مراحل قانونی به پارکینگ انتقال گردید.

سردار جاویدان اظهار کرد: ارزش خودروی مکشوفه برابر اعلام کارشناسان ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه متهم به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: پلیس در راستای تامین امنیت مردم و فراهم کردن شرایط سالم اقتصادی در کشور، مقابله با قاچاق کالا و ارز و مبارزه با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستورکار قرار دارد.

ژنراتور ۴۰ میلیارد ریالی در توقیف پلیس هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف یک دستگاه ژنراتور خارجی قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان پارسیان خبر داد.

سردار جاویدان در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی کوشکنار شهرستان پارسیان حین کنترل خودروهای عبوری محور مواصلاتی به یک کامیون خاور حامل یک دستگاه ژنراتور خارجی مشکوک شده و خودرو را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی مدارک ارائه شده توسط راننده مشخص شد، محموله ذکر شده بدون مدارک مثبت گمرکی است.

فرمانده انتظامی هرمزگان، ارزش محموله توقیفی را بنا به نظر کارشناسان، ۴۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha