۱۹ درصد از جمعیت مهاباد در طرح غربالگری سلامت مشارکت کرده اند

مهاباد- ایرنا- مدیر گروه واحد بیماری‌های مرکز بهداشت مهاباد گفت: تاکنون حدود ۳۴ هزار نفر، معادل ۱۹ درصد از جمعیت هدف این شهرستان در طرح غربالگری فشار خون و دیابت مشارکت کرده اند.

رسول خلیلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ۱۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهرستان مهاباد تحت پوشش طرح ملی غربالگری فشار خون و دیابت قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه مهاباد جزو چهار شهرستان نخست آذربایجان غربی در اجرای این پویش ملی است، اضافه کرد: این طرح در مهاباد همزمان با سراسر کشور در حال اجراست و گروه هدف این پویش، افراد ۱۸ سال به بالا و زنان باردار هستند.

مدیرگروه واحد بیماری های مرکز بهداشت مهاباد اظهار کرد: در قبال این پویش تاکنون ۳۰۰ نفر مشکوک به بیماری فشار خون بالا و ۲۷۰ نفر هم با احتمال بیماری دیابت شناسایی شده اند که به پزشک معالج معرفی شدند.

خلیلی با بیان اینکه در این طرح، خدمات فشار خون و دیابت برای گروه‌های هدف به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند برای اندازه‌گیری قند و فشار خون به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

وی، مدت اجرای این طرح را ۲۰ آبان تا ۱۵ دی‌ عنوان کرد و افزود: تشخیص و کنترل زودهنگام دیابت و فشار خون اهمیت زیادی دارد.

مدیرگروه واحد بیماری های مرکز بهداشت مهاباد با بیان اینکه مهم‌ترین هدف این برنامه، شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشار خون و مداخله برای پیشگیری از بیماری‌های ثانویه در این افراد است، افزود: مردم هنگام مراجعه باید کارت ملی یا شماره ملی خود را همراه داشته باشند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha